עצירות זוועתית
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני אוכלת סלט ,מרק ירקות,מנת טונה עם חלבון ביצה ומעט חומוס,לעיתים 3 פרוסות לחם חי ומנת עוף או סלמון . מדוע העצירות כ'כ קשה?
בגלל הסיבים התזונתים שיש בירקות, בפירות, בלחם יש צורך בשתייה רבה של מים. כמו כן בכדי להקל על העצירות את יכולה להסתייע בשזיפים יבשים (לשים 2 שזיפים במים רותחים במשך לילה ובבוקר על בטן ריקה להוסיף קצת מים חמים ולשתות את המים של השזיפים ולאכול את השזיפים עצמם), תאמיני לי תוך פרק זמן קצר מאוד תרגישי בהבדל. את יכולה גם להיעזר בכף שמן זית בבוקר על בטן ריקה ואח"כ לשתות מים חמימים להתרחבות המעיים ושהיציאה תהיה קלה יותר. גם ירקות מבושלים, כגון חצילים, קישואים, כרובית מאוד עוזרים כשיש קושי ביציאות. בהצלחה, רחלי
שלום ליאת מתוך התפריט עולה כי תזונתך מורכבת בעיקר מחלבונים וכי אינך צורכת מספיק מזונות העשירים בסיבים תזונתיים כמו פירות, דגנים מלאים וקטניות וזוהי כנראה הסיבה העיקרית לעצירות. אני ממליצה לשתות לפחות 10 כוסות מים ביום, לאכול ארוחות סדירות, להרבות במזונות העשירים בסיבים תזונתיים, לשלב בתפריט שמן זית ופשתן ולהקפיד על פעילות גופנית סדירה. פירות יבשים מועילים במיוחד לפעילות מעיים, בעיקר שזיפים ותאנים. במידה והעצירות נמשכת ללא כל הקלה אני ממליצה לפנות לייעוץ אצל רופא המשפחה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי