תזונה לילדים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
יש לי 3 ילדים שאף אחד מהם לא אוכל אוכל מבושל. לצהריים הם אוכלים שניצל או חזה עם תוספת, המבורגר עם ציפס, מקרוני, קציצות שאני מכינה עם אורז, וגם אוכל מהמקפיא כמו מאמא עוף ופרגיות של מאמא עוף, סה"כ במהלך היום הם אוכלים יפה מהכל ביצים גבינות ירקות פיצה וכו'. האם עליי לדאוג לתזונתם בזה שאינם אוכלים בשר? אלא על בסיס עוף ועל בסיס אוכל מוכן
שלום עפרה מומלץ שארוחת הצהריים המוגשת לילדים תכלול סוג בשר, תוספת של פחמימה וירקות. יש להעדיף סוגי בשר רזה כמו עוף או הודו. אפשר לאכול מידי פעם המבורגר או נקנקיה, אך חשוב לדעת שאחוז השומן בהם גבוה מאוד. התוספת יכולה להיות מכל סוג: פסטה, אורז, תירס, בטטה, תפו"א וכו'. ציפ'ס אינו אוכל המומלץ ליום יום, עקב עודף הקלוריות הנובע מתהליך הטיגון. כמובן חשוב לשלב ותמיד להציע גם ירקות טריים או מבושלים. ממה שאת מתארת זה לא נראה שיש מקום לדאגה, אך כדי להיות רגועה את יכולה לבקש מרופא המשפחה הפנייה לבדיקות דם. בנוסף, רשמת שילדיך אוכלים קציצות ולכן הייתי ממליצה לשלב בקציצות שאת מכינה הודו או בשר בקר רזה העשירים בברזל וויטמין B12. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
תודה רבה על התשובה. עכשיו נרגעתי, כמובן שהאוכל הג'אנק שציינתי הם אוכלים אחת לשבועיים למשל כמו הציפס וההמבורגר.... את הירקות הם אוכלים בבוקר ובערב עם שתי הארוחות של הבוקר והערב.