לא קיבלתי תשובה מספקת על
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
"שאלה נוספת בענין המילקשייק".רציתי להבין אייך לחשב קלוריות,לפי קלוריות או לפי תכולת המזון, מה ההבדל (לא הבריאותי) בין 2 מילקשייק לבין מזון אחר המכיל אותה כמות קלוריות. תודה
שלום ספיר קלוריות מחושבות לפי תכולת המזון, 1 גרם פחמימה וחלבון שווים ל- 4 קק"ל ו- 1 גרם שומן שווה ל- 9 קק"ל. מילקשייק מכיל הרבה סוכר. סוכר הינו פחמימה פשוטה (דבש, שוקולד,ריבה, משקאות ממותקים וכו' גם הם פחמימות פשוטות) לעומת לחם, פסטה, אורז, קטניות וכו' שמכילות עמילן המהווה פחמימה מורכבת. הפחמימות הפשוטות אינן מצריכות תהליך פירוק במערכת העיכול, הן נספגות במעיים במהירות ולכן גם מעלות במהירות את רמת הסוכר בדם. לעומת זאת, עיכול עמילן הינו תהליך ממושך ואיטי יותר, כך שרמת הסוכר עולה בהדרגה. זאת הסיבה שפחמימות מורכבות גם מקנות תחושת שובע (ובנוסף בעלות השפעה מטיבה על מצב רוח, ריכוז, זיכרון וכו') וגם שומרות על רמת סוכר קבועה יחסית בדם. לכן אני ממליצה להקפיד על ארוחות מסודרות המכילות את כל אבות המזון ומיד פעם לשתות מיילקשייק כקינוח ולא כתחליף לארוחה מזינה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
היי זאת עדן אני מחפשת מישחקים לא קידעי מידע מה יש ??????????????????ומה ?