שאלה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום לך!יש לי שאלה שמעסיקה אותי כבר די הרבה זמן בהמון כתבות ומחקרים אומרים שכדי לרזות צריך לצרוך פחות קלוריות ממה שהוא שורף כלומר יש לאכול פחות קלוריות ממה שהגוף צריך השאלה שלי היא כזאת(יותר נכון יש לי שתי שאלות) דבר ראשון מה שלא הגיוני לי שאם הגוף צריך לצרוך מספר קלוריות ביום האם לא תיהיה בזה סכנה כאשר הוא יצרוך פחות ממה שהוא צריך הוא לא יהיה בתת תזונה או תת משקל הרי אם לדוג' אני צריכה לאכול ביום 1200 קלוריות ואני אצרוך 900 אני אולי יוריד במשקל אך בהחלט לא נראה לי שאהיה בריאה זה במילים אחרות לצפות להגיע למשהו שלא שלך זה כמו לרצות להיות בגוף של דוגמנית או במשקל שהיית לפני כמה שנים שהגוף שלך אחרת היום הגובה המבנה אם הצלחתי להבהיר את עצמי דבר נוסף שרציתי לדעת הוא: אם אני בכל זאת צורכת מעט קלוריות אפשר לומר מעט מאוד ובכל זאת השמנתי אני מתכונת שאני אוכלת בכל יום ארוחה קטנה מאוד שלא מכילה הרבה קלוריות אפילו הרופאים אומרים שזה מעט מאוד אך משום מה עליתי הרבה יחסית למה שהייתי במשקל וגם בגוף רואים זאת השאלה שלי האם זה הגיוני שבשביל לחזור למשקל או יותר נכון להראות טוב אני צריכה להוריד ממספר הקלוריות שאני אוכלת ביום למרות שאני צורכת מעט מאוד או שלהפך אמרו לי שייתכן שבגלל שאני צורכת מעט הגוף מגיב בצורה של השמנה הוא מתרגם את זה לזמן רעב האם מספיק שאעסוק בפעילות גופנית אמרו לי שעליי לאכול יותר אך מבחינת משקל אני בסדר (וזה היה לפני כמעט שנה כשהיום השמנתי יותר) אפילו מאוד השמנתי וזה בולט בצורה מאוד לא מחמיאה לכן שאלתי מה לעשות אני לא יודעת אני אומנם אוכלת מעט מאוד ובכל זאת משמינה אמרו לי שאם אני אוכל אפילו יותר 3 ארוחות ביום כשאני בקושי אוכלת אחת ואעשה הליכות אני לא אשמין ואפילו אחזור לאיך שהייתי האם זה נכון ועוד משהו שקראתי ונראה לי מאוד סותר קראתי בכתבות שאמרו שכאשר עוסקים בפעילות גופנית יש לאכול יותר על מנת שהגוף יוכל לשרוף צריך לספק לו אנרגיה יותר ממה שהוא שורף ובכך מסיייע לירידה במשקל מה שסותר כתבות אחרות שאומרות שבכדי לרדת במשקל יש לצרוך פחות קלוריות ולבצע פעילות גופנית אשמח להענות.
שלום וסליחה על העיכוב... ככלל לנשים לא מומלץ לצרוך פחות מ- 1200 קק"ל ולגברים כ- 1500 קק"ל. צריכה קלורית מועטה עלולה להזיק לדיאטה ולא לסייע לה!!! חשוב לדעת שכאשר הגוף לא מקבל את האנרגיה לה הוא זקוק הוא ינצל מאגרים אחרים בגוף במקום שומן כמו לדוגמא רקמת שריר. לטווח הארוך ירידה ברקמת שריר מובילה לירידה בהוצאה האנרגטית היומית, וכפי שרשמת בשאלתך כדי לרדת במשקל אכן צריך שההוצאה האנרגטית תעלה על ההכנסה הקלורית. בנוסף, העובדה שהינך אוכלת רק ארוחה אחת ביום גם אינה מסייעת לדיאטה כיוון שדילוג על ארוחות מוביל להפחתת קצב חילןף החומרים בגוף. ממליצה לפנות לדיאטנית קלינית לקבלת ייעוץ והדרכה כיצד יש לבצע דיאטה מאוזנת בשילוב פעילות גופנית. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי