לגבי הירקות-חידוד השאלה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
הבנתי שצריך לאכול הרבה ירקות ושהם חיוניים, השאלה שלי היא- הרי ברור שיש כמות מסוימת של ירקות משהיא מומלצת, מדוע בדיאטה לא מגבילים עד לבערך אותה כמות אלא נותנים לאכול את הירקות בצורה חופשית? אני לפעמים לא מרגישה רעב אבל בא לי לנשנש משהו (איזה סלט) וכל הזמן יש לי בראש שאני אחרוג בכ-50 קלוריות מהמכסה היומית של הקלוריות של הדיאטה ובמקום זה עדיף לי לאכול מעדן או פרוסת לחם קל, האם זה נכון (כמובן שגם ב"הגבלה" שלי את כמות הירקות בדיאטה אני אוכלת לא פחות מ2 או 3 סלטים ביום כך שגם עם ההגבלה אני צורכת מספיק מינרלים פשוט היה מקל עלי יותר אם הייתי יודעת בוודאות שאכן זה לא משמין ואני יכולה להוסיף לי לארוחות תוספות) ? האם ה"קלוריות" המצטברות שלא מחשיבים אותם במכסת הקלוריות היומית אינן משמינות (אולי הגוף מבזבז יותר אנרגיה בפירוק הירקות מאשר הקלוריות שהם מכילים?) אשמח אם מישהו יוכל אחת ולתמיד לתת לי תשובה מפורטת על העניין. יש לציין כי אני כותבת בדם לא מעט אנשים (החלטנו להתאגד כדי לא ל"הציף| בהודעות). אני יודעת ששאלה זו דורשת תשובה ארוכה ומפורטת אבל הענין מאוד מאוד חשוב לנו!תודה!
היי מור ראשית אני חייבת לומר שחריגה של 50 קק"ל מהתפריט היומי לא תוביל לחריגה במשקל... ירקות מכילים קלוריות, כידוע מלבד מים בכל דבר יש קלוריות אך חשוב לזכור שהם מאוד דלים בקלוריות (למעט סלק, גזר, כרישה ובצל) ולכן מיותר להכניס אותם למכסה הקלוריות (כדי למנוע התעסקות אובססיבית מיותרת!!!) כמובן שאם נאכל בכל יום 10 מלפפונים, 10 עגבניות, 10 גמבות, 10 פלפלים וכו'... הקלוריות יצטברו.... אך, אכילה של 2-3 מנות סלט ביום כפי שאתה מתאר מבורכת ומומלצת ללא כל חשש!!! מקווה שעזרתי נעמה רון דיאטנית קלינית שיטת ד"ר לוי