עזרה..
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום .. אני בת 14 1.70 בערך , היום במקרה ממש הלכתי לסופר פארם ושם ראיתי שיש משקל (איזה פרוייקט של ישראל יורדת בגדול) נשקלתי שם וראיתי שאני שוקלת בהתחלה זה הראה 68.9 ואחרי זה 68.6 ואז עוד פעם שנשקלתי זה היה 68.9 ... רציתי לציין שאני ממש אבל ממש לא נראית 68.9 קילו אני עוד לפני שנשקלתי ממש התביישתי וחשבתי שאני ישקול איזה 80 קילו משהו כזה.. רציתי לציין עוד משהו - הפעם האחרונה שנשקלתי זה היה בדצמבר/ינואר לא ממש זכור לי ושקלתי 80 +- . השאלות שלי הם כאלה : האם המשקל הזה הוא נכון או שהוא מזייף (זאת אומרת מדוייק או לא ) ? כבר שלוש שבועות שאני לא עושה הליכה האם יש מצב שאני ישמין ? איך המשקל שלי הוא 68.9 אם אני ממש אבל ממש לא נראית ככה ? כמה אני אמורה לשקול אם אני 1.70 והאם זה טוב 68.9 ? (גם אם זה טוב אני נראית עדיין שמנה אז מה עושים ?) תודה רבה!
שלום... המשקל התקין לגובה 1.7 מטר נע בין 58 ק"ג ל- 72 ק"ג, כך שאת נמצאת בטווח התקין!!! מצב של השמנה נגרם כאשר צריכת האנרגיה עולה על הוצאת האנרגיה, ולכן, אין תשובה חד משמעית לשאלתך " האם אני יעלה במשקל ללא הליכה ?" כיוון שזה תלוי גם בצריכה הקלורית... בכל מקרה אני תמיד ממליצה לחזור לפע"ג!!! בהצלחה נעמה רון דיאטנית קלינית שיטת ד"ר לוי