ביצה - כולסטרול
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בעבר אמרו שאסור לאכול יותר מביצה אחת ליום, מכיוון שהיא מעלה כולסטרול, בשנים האחרונות שומעים לא מעט על כך שההיפך הוא הנכון, שביצה מורידה כולסטרול. 1.האם יש הסכמה קלינית לגבי הביצה (או התרנגולת ? ) - האם היא מעלה או מורידה כולסטרול ? 2. כיצד היא יכולה להוריד כולסטרול ? הרי החלמון מכיל כולסטרול... 3. מהי התצרוכת המקסימלית ליום ? (אני מניח שזה תלוי במשקל / מין ?) תודה.
שלום לך, ביצה, ובעיקר חלמון הביצה, מכילה כמות גדולה מאוד של כולסטרול. מעל 350 מ"ג כולסטרול לביצה, כשהכמות המקסימלית המומלצת לסובלים מעודף כולסטרול היא עד 300 מ"ג ליום. לכן, הומלץ לאנשים הסובלים מעודף כולסטרול להפחית את צריכת הביצים לעד 2-3 לשבוע. בהמשך, במחקרים שנעשו, התברר שאנשים שהמשיכו לצרוך ביצים, שיפרו את היחס בין הכולסטרול ה"טוב" (HDL) לכולסטרול ה"רע" (LDL). מה שסותר במעט את ההמלצות הקודמות. לכן היום ההמלצה קצת התרופפה וההמלצה לאנשים הסובלים מכולסטרול גבוה, היא לצרוך עד 4 ביצים לשבוע. אין המלצה לגביכמות צריכת הביצים לאנשים בריאים, פרט לעובדה שרצוי לכלול ביצים בתפריט השבועי. הביצה היא בעלת ערך תזונתי גבוה. היא מכילה חלבון באיכות אופטימלית ועשירה בויטמינים ומינרלים חיוניים. בברכה מוניקה קרן