שאלה חשובה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 18 וחצי, הגובה שלי הוא 1.68 ואני כרגע שוקלת 63.5-64 . אני ממש רוצה לרדת לפחות עוד 7 קילו כי הגוף שלי הוא סבבה ולא יותר מזה ואני מרגישה מלאה למרות שכולם אומרים לי כמה שאני רזה. אני פשוט רוצה להרגיש טוב עם עצמי ואני ארגיש ככה רק עוד 7 קילו פחות. אולי זה פסיכולוגי אבל זה ממש חשוב לי! אני גם בשירות לאומי אז אני לא אוכלת כ"כ טוב ולכן לא תהיה לי כ"כ בעיה לרדת. התפריט שלי במשך השבוע הוא כזה: בבוקר אני שותה נס עם סוכרזית ואוכלת מעדן 0% דיאט. בסביבות 12 אני שותה נס ואולי עם עוד 3 פיתיבר. ואז רק שאני מגיעה לדירה- אני אוכלת מעדן דיאט עם גרנולה/ קרנצים עם חלב, + כמה קרקרים מרובעים. אני לא יודעת אם זה מספיק אבל אני פשוט לא מרגישה צורך לצרוך יותר מזה וגם בערב שאני אוכלת את המעדן עם הגרנולה אני מרגישה שאני מלאה! אני ממש רוצה לדעת אם אני ארד ככה או שזה לא ממש יעזור או שמא יפגע בי בצורה מסוימת? ולאיזה משקל אני צריכה להגיע? אודה על כל תשובה שתהיה..
שלום לך, המשקל שלך כבר עכשיו תקין ביחס לגובה ואין ממש צורך שתרדי עוד במשקל, פרט להרגשתך האישית כמובן. בקשר לתפריט שאת אוכלת: זו הרעבה ואת פוגעת בגוף שלך. את אוכלת ממש מעט קלוריות, כ-400-500 קלוריות, וזה עלול לגרום לנזקים בכמה מישורים. ראשית הגוף שלך אינו מקבל את המינימום הדרוש לתפקודו היומי ואת תפתחי חסרים תזונתיים. התפריט שלך אינו מכיל ירקות, פירות, מספיק דגנים וגם בשר, דגים וכו', שהם מקור לחלבונים חיוניים. שנית, גם ההרזיה תיפגע. הגוף שלך יתרגל לצריכה נמוכה של קלוריות וברגע שתעלי ולו במעט את הצריכה, את תעלי במשקל. את חייבת לאכול יותר. יותר קלוריות ומזון מגוון יותר. זו עדיפות ראשונה בכלל לפני שאלה האם תרזי עוד או לא. בברכה מוניקה קרן