טריגליצרידים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב! בבדיקות דם שערך חברי התגלה טריגליצרידים 400 כאשר המקסימום הוא 150. לפי מה שקראתי זה מראה על שומנים בדם.הוא אינו אוכל בריא ולא מרבה בספורט.הכולסטרול יצא 177, הוא בן 29 גובה 174 ומשקל 97. ברצוני לדעת מה דרך הטיפול הטובה ביותר?האם תפריט אצל דיאטנית+ספורט זה המתכון או שהוא זקוק בנוסף לטיפול תרופתי(משום שהערכים מאוד גבוהים). כמו כן מאיזה מאכלים הוא צריך להתרחק?ומה מותר לו לאכול? אודה על תשובתך סיון
שלום סיון, אלו רמות גבוהות מאוד של טריגליצרידים וחשוב לטפל בכך. ההנחיה הראשונה היא ירידה במשקל של 10% לפחות מהמשקל ההתחלתי. ההמשך הוא שינוי התזונה: הפחתת צריכת שומנים רוויים וסוכרים מן התפריט, כשכלל התזונה מבוססת על תפריט בריא הכולל דגנים מלאים, ירקות, מוצרי חלב רזים, קטניות, דגים (לפחות פעמיים בשבוע) ובשר. פעילות גופנית מומלצת ביותר כחלק מאורח חיים בריא ומסייע לירידה במשקל והפחתת השומנים בדם. כדאי שחברך יקח הפניה מהרופא המטפל לדיאטנית ויקבל הדרכה אישית ומסודרת, תוך מעקב. מועד התחלת הטיפול התרופתי נתון לשיקול דעתו של הרופא המטפל. בברכה מוניקה קרן