משקל ילדה בת 4+
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
29/05/2007 | 23:21 | מאת: אמא
שלום, ביתי בת 4+4 חודשים. גובה 1.08 מ' ומשקל 20 ק"ג. היא נראית לי קצת מלאה. האם משקלה תקין? מה טווח המשקל הרצוי לגובה שלה? היא ממש לא אוהבת ירקות, ואוכלת מזה מעט מאוד. גם לא כ"כ אוהבת פירות. אוהבת מאוד מוצרי חלב, פחממות וכמובן חטיפים/ממתקים. אני משתדלת להגביל אותה לחטיף/ממתק אחד ביום. (זה לא תמיד מצליח) ולפעמים יש לי איתה על זה ממש מאבקים. אני זקוקה לעיצה - איך לגרום לה לאכול יותר ירקות ופירות ופחות פחממות ושטויות? תודה!
30/05/2007 | 09:30 | מאת: מוניקה קרן
שלום, אצל ילדים המשקל והגובה מחולקים לגיל ולמין וישנן טבלאות אחוזונים. ביתך נמצאת באחוזון 95 במשקל ובגובה. כלומר רק כ-5% מבנות גילה גבוהות ושוקלות יותר ממנה וכ-95% נמוכות יותר ושוקלות פחות. אינדקס מסת הגוף שלה (BMI) הוא 17.1 והוא נמצא מעל אחוזון 90. זה אומר שאכן היא מעט מלאה וכדאי להקפיד ולתת לה הרגלי אכילה בריאים ואורח חיים פעלתני כדי למנוע השמנה. לגבי הירקות והפירות, פשוט להמשיך להציע אותם, מבלי "לדחוף" אותם לפיה. כלומר לדאוג שבכל הארוחות יוגש סלט ויהיו ירקות על השולחן, שתראה שגם שאר בני הבית אוכלים אותם. בשום אופן לא לשדל אותה לאכול ירקות או פירות ולא להציע פרסים, במיוחד לא חטיפים, על שאכלה ירקות. בנוסף אפשר לשלב ירקות בתבשילים שונים, כמו האורז, רוטב לספגטי, הכנת פיצה ביתית עם תוספת ירקות וכד'. פירות אפשר להניח בקערה בפינת האוכל או במקום מרכזי אחר ועם הזמן אולי תרצה לאכול כאופציה לחטיף אחה"צ. תמשיכי עם הגבלת החטיפים. זו עבודה קשה ולפעמים מתסכלת ומיאשת, אך את פועלת לטובתה ולמען בריאותה. בברכה מוניקה קרן
31/05/2007 | 20:01 | מאת: אמא
מהו טווח ה BMI התקין לגילה?