משקל נמוך וקבוע
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום - ותודה על הסיוע מראש ... אני בחור בן 23 186ס"מ ושוקל 62 וזה מציק לי לאחר שבאחת התקופות הטובות בחיים שלי שקלתי 80 אם לא יותר .. מאז שירותי הצבאי (כלוחם) ירדתי למשקל הזה ומאז אני לא מצליח לעלות, אני משתדל לאכול עם הרבה קלוריות, אבל אני מצהיר שאוכל בשבילי נהיה כמו מטלה ואני בקושי נזכר בו לפעמים. אני לא בירידה כרגע אבל אני כן רוצה לעלות- יש תורפות או חומרים ממריצי תאבון או שמעודדות לעליה במשקל ??? ומה בעיניך הגורם לבעיה ?? (ואגב אני בחור מאוד בריא בדרך כלל ...
שלום לך, אתה בתת משקל ועליך לעלות במשקל, לפחות 2-3 ק"ג ואפשר גם יותר. כנראה שיש לך נטיה טבעית לרזון וחילוף חומרים גבוה, מה שמקשה עליך לעלות. תוסיף לכך את העובדה שאת הכנראה אוכל מעט (לאור התיאור כי אכילה זו מטלה שקל לשכוח) והרי צירוף ששומר עליך במשקלך הנוכחי. כדי לעלות במשקל צריך קודם כל לאכול. עבור מי שלא אוהב זאת, כדאי לנסות לאכול 6-7 ארוחות קטנות במשך היום. זה דורש השקעה ומחשבה. ביעוץ פרטני עם דיאטני אפשר להעזר בפורמולות המרוכזות בקלוריות, כדי לעלות את צריכת המזון. כדאי לפנות לרופא המטפל שלך ולבצע בדיקות שישללו בעיה אורגנית כלשהי. בברכה מוניקה קרן