לא מצליח להעלות במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום שמי אייל אני בן 19 גובה 1.65 שוקל 50 קילו, בדקתי באמצעות משקל מיוחד את כמות אחוזי השומן בגוף שלי ואת אחוזי המים, 8% שומן ו67% מים, הייתי רוצה להתחיל לפתח את הגוף בחדר כושר אך פשוטו כמשמעו - אין מה לפתח. אמרו לי שאני צריך להעלות במשקל קודם. אני מנסה אבקות חלבון אני משתדל לאכול המון ביום, אני פשוט לא עולה. האם יש דיאטת השמנה בריאה ככל האפשר שתתאים לי?
שלום אייל, זה לא קל בכלל לעלות במשקל. עליך לאכול 6-7 ארוחות במשך היום (כדאי להתחיל עם ארוחות קטנות כדי להתרגל). כדאי לאכול מאכלים מרוכזים באנרגיה, כמו למשל אגזים, שקדים, אבוקדו, טחינה, ירקות עמילניים כמו תירס, אפונה וכד'. אני ממליצה בחום לשבת עם דיאטנית באופן פרטני כדי שתבנה עבורך תפריט. במקרה הצורך אפשר להעזר בתוספים, פורמולות, אך לא אבקות חלבון. אין שום סיבה להעמיס אותך בחלבון, זה לא חסר לך. חסרה לך אנרגיה, דווקא ממקור של שומנים ופחמימות. בברכה מוניקה קרן