למה אני לא יורדת ואפילו עולה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 37 1.73 שוקלת 63.4 מנסה להגיע ל 60 המון זמן ולא מצליחה בשום אופן המשקל משתנה כל הזמן כל יום אני עושה הליכה כ 45 דקות באוכל אני משתדלת לשמור אבל מנשנשת המון בעיקר עם השטויות של הילדים מה עלי לעשות כדי לרדת 4 קילו אני גם לא אוכלת לחם בכלל
חני יקירתי, אין סיכוי שתדעי אם הגעת למשקל האידיאלי שלך כל עוד את עושה דיאטה. את תעלי ותרדי כל החיים ושום דיאטה לא תשנה את זה. זו טבעה של דיאטה: חוסר יציבות, סבל והשמנה. גם אם תגידי שאת לא בדיאטה את כן! להימנע מאוכל טעים, לפחד שאת משמינה מ"נישנושים", להגדיר אוכל כ"שטויות של הילדים" וכו, כל זה הוא חלק מהראש הדיאטטי. תנסי להבין דבר פשוט: אין סוג אוכל בעולם שישמין אותך כמו שאין שום סוג אוכל בעולם שירזה אותך. לא סוג האוכל קובע אם תרזי או תשמיני, מה שקובע זו ההתנהלות שלך שנובעת ממערך האמונות שלך לגבי אוכל והגוף שלך. כל זה מנוגד לחלוטין לכל מה שתשמעי מכל דיאטן ,רופא או מאמן כושר אבל זו האמת היחידה. לגבי המשקל שלך את צריכה לדעת שהגוף שלך יעצר על המשקל האידיאלי מבחינתו כל עוד את קשובה לו ומספקת את הצרכים שלו בזמן ובכמות שהוא דורש. את צריכה לדעת להפריד בין המחשבות שלך שאותם את מייצרת בעצמך(הרצון לאכול גם כשאת לא רעבה פיזית, משיעמום,לחץ,פחד,עצב וכו) לבין הסיגנלים של הגוף שהם פיזים ונועדו לגרום לך להגיב בהתאם לצרכים של הגוף. את בטח קצת מבולבלת ולא ממש מבינה מאיפה נפלתי עליך אבל הייתי חייב לחשוף בפנייך את האמת: הרזיה היא תהליך טבעי ופשוט עבור הגוף שלך. לגוף שלך יש שאיפה ביולוגית להיות רזה וקליל ולא שמן ומסורבל והא ירזה ובקלות אם רק תלמדי להיות קשובה לו. לגישה הזו קוראים "הרזיה ללא דיאטה". זו גישה ולא דיאטה, גישה שמלמדת איך הגוף פועל. דרך אגב, למה את מעוניינת במשקל מסויים? את מרגישה שמנה או שזה רק הספרות שנראות לך יותר אטרקטיביות? אל תתקבעי על משקל מסויים, זה מיותר לגמרי. תכירי את הגוף שלך ותני לא להחליט. אחרי הכל זה לא תפקידך בכלל, הגוף שלך הוא הסמכות הבלעדית בכל הנוגע לתזונה. תכתבי אלי אם יש לך שאלות נוספות: [email protected] , בהצלחה!
שלום חני, אני מבינה שהצורך שלך לרזות בעוד 4 ק"ג הוא מסיבות אסטטיות, כי כמובן שגם עכשיו את במשקל מצוין ביחס לגובה. עלייך להחליט האם את מוכנה לשלם את המחיר של ה-4 ק"ג הללו. כנראה שמקור הבעיה היא בצריכת המזון, ובאופן מדויק יותר בנישנושים. נסי לאכול ארוחות מסודרות, מצלחת, ליד שולחן בפינת האוכל או המטבח. לא לאכול כדרך אגב, תוך צפיה בטלוויזיה, נישנוש בזמן שאת מבלה שגינה עם הילדים וכד'. תכנני היטב מה את אוכלת. לעסי לאט. כמו שציינתי, זה מחיר שצריך לשלם. את יכולה להמשיך כפי שאת וזה מצוין או לשנות את ההרגלים כדי לרדת עוד 3-4 ק"ג. בברכה מוניקה קרן