נפיחות בבטן
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
27/05/2008 | 07:57 | מאת: חדש פה
שלום מזה זמן רב שאני עושה ספורט ושומר על תזונה מאוזנת יחסית , ומבחינת אחוזי שומן אני בסדר גמוא אך הבטן שלי נפוחה מאוד א. האם זה קשור לתזונה ב. איך ניתן לטפל בזה?
27/05/2008 | 17:42 | מאת: מוניקה קרן
שלום לך, ראשית יש לבדוק האם זה קשור בתזונה: הםא שינית את הרגלי התזונה שלך? האם אתה חש שהנפיחות בבטן החלה בערך באותה תקופה? אם כן, יש לבדוק מה השתנה בתפריט. לעתים תוספת של הרבה ירקות לתפריט, או קטניות, או אכילה של דגנים מלאים גורמת לנפיחות, גזים וכאבי בטן. העניין חולף מעצמו תוך מספר שבועות. ניתן להפחית את הכמות של הסיבים התזונתיים (כל המאכלים הללו מכילים הרבה סיבים) ולהעלות את הכמות שוב בהדרגה. אפשר לבדוק האם מאכל מסוים גורם לבעיה: זה עניין אישי. עליך לעקוב אחר המזונות שאתה אוכל, ולשים לב האם לאחר מאכל ספציפי אתה חש נפיחות. אז לנסות להוריד אותו מהתפריט ולבדוק האם יש הטבה. זה יכול להיות מאכל חדש שהוספת לתפריט או סוג מזון מסוים שהגברת את הכמות בתפריט לאחרונה. מצפה לך עבודת בילוש מסוימת. כמובן שאם אינך מצליח והתופעה אינה חולפת או שאתה סובל מאוד, כדאי לפנות לרופא המטפל ולבקש בדיקות נוספות, בחיפוש אחר מקור אחר לבעיה והפניה לדיאטנית שתבדוק את העניין התזונתי לעומק. בהצלחה מוניקה קרן