אני חייבב עזרהההה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום ד"ר מוניקה אני בן 16 ואני שוקל 82 קילו את יכולה להמליץ לי אל איזה תוכנית תזונה נכונה תודה רוביי
שלום לך, תכנית תזונה המתאימה אישית היא דבר מורכב, הדורש לדעת עליך הרבה יותר פרטים. אך באופן כללי אני יכולה להמליץ מספר המלצות: 1. חשוב לאכול ארוחות מסודרות, בשעות קבועות. כדאי לאכול 3 ארוחות עיקריות ועוד 2-3 ארוחות ביניים. 2. לאכול בישיבה, רצוי במטבח/ פינת אוכל. בזמן הארוחה רק לאכול לא לדבר בטלפון, לראות טלוויזיה, לשחק במחשב, לנהוג במכונית, לקרוא עיתון וכד'. 3. את שאריות המזון לזרוק לפח ולא לפה. 4. לאכול לאט, בנגיסות קטנות וללעוס היטב. 5. מומלץ לאכול מזון מגוון: ירקות, דגנים מלאים, מוצרי חלב עד 5%, פירות, קטניות, דגים, בשר, שומנים צמחיים. 6. רצוי לצמצמם צריכת מזון מטוגן, אכילת חטיפים וממתקים. 7. להימנע משתייה ממותקת. לשתות 10-12 כוסות מים ליום. 8. לבצע פעילות גופנית כל יום במשך שעה. בברכה מוניקה קרן