בהשמנה בקרב ילדים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב, אחין שלי בן 12.5 השמין בשנה האחרונה מאוד (כ- 20 ק"ג)(עבר ניתוח שלא קשור להשמנה ולא יכול היה ללהיות פעיל, מתח....) הבר מצוה מתקרבת, אין מצב שהוא ילך לדיאטנית והוא מלא במוטיבציה, אני בעסק החינוך הגופני ואוכל לתת לא תוכנית לפעילות אך לגבי התזונה בגיל הזה אני לא בטוחה האם העיקרון הבא טוב? בוקר: בביה"ס- סנדביץ מלחם קל עם חומוס או גבינה לייט. צהרים בבית: - חזה עוף עם פחמימה (אורז/פסטה/תפוחי אדמה) ערב: סלט ירקות, טונה, ביצה, 2 פרוסות לחם קל אחרי הצהרים הבעיתית: פרי ומעדן נראה לי מעט, מאוד מאוד יודה על עזרה קטנה
שלום אירית, טיפים: 1. אל תציקו לו בעניין. 2. למדי את ההורים מהו אורח חיים בריא כי ילדים לומדים מחיקוי ההורים. 3. חזקו אותו. 4. שימו הרבה סלטים עם מעט שמן על השולחן ואל תשימו דברים משמינים. 5. הרבה אורח רוח, כי זה תהליך! מקווה שעזרתי, עדי
שלום אירית, התפריט שהצעת דל מדי באנרגיה. העיקרון שצריך להנחות הוא לאכול 3 ארוחות עיקריות (בוקר, צהריים וערב) ועוד 2-3 ארוחות ביניים (כריך לביה"ס, חטיף קטן אחה"צ כמו פרי, יוגורט, מעדן, פרוסת לחם עם ממרח, ועוד נישנוש קטן לאחר ארוחת הערב אם רוצים). חשוב לאכול שפע ירקות. כל ארוחה עיקרית צריכה לכלול ירקות. 2-3 מנות פרי ליום. להפחית ואם אפשר להימנע ממזון מטוגן, חטיפים וממתקים. לשתות הרבה מים. להימנע משתיה ממותקת. את הארוחות לאכול ליד השולחן במטבח/ פינת אוכל. לא לאכול ליד הטלוויזיה, המחשב וכו'. פעילות גופנית היא מבורכת מאוד. רצוי להיות פעילים שעה בכל יום. בהצלחה מוניקה קרן