תזונת ילד בן 3.5
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
26/02/2008 | 11:26 | מאת: אושר
שלום בניה קטן אוכל רק מאכלים מאוד מסויימים שהוא מכיר. קוסקוס, שניצל, בורקסים, פיצות, אורז ופסטה וכמובן ממתקים. לא משנה כיצד אני מציגה בפניו אוכל אחר אין הוא מוכן לטעום אותו. הוא חולני מאוד ונדבק בקלות בשפעת למיניה בחודשי החורף. אשמח מאוד לקבל טיפים בנוגע לשיפור תזונתו ואולי הפנייה למאמר שמפרט מה בדיוק אמורה להיות תזונתו היומית.
26/02/2008 | 19:53 | מאת: מוניקה קרן
שלום אושר, בנך בן ה-3.5 מתנהג בהתאם לגילו. ילדים בגיל הזה מתקשים להפתח למזונות חדשים ומתקבעים על המוכר. חשוב לא להכנס אתו למאבקי כוח בנושא. לא ציינת מה גובהו ומשקלו. האם הוא עולה במשקל ובגובה כפי שצריך? איני רוצה לזרוק סתם המלצות. את יודעת בעצמך שכדאי שיאכל מזונות מגוונים, הכוללים מוצרי חלב, ירקות, פירות, בשר ודגנים. לגבי הכמויות, ולגבי פתרון בעיית חוסר הגיוון, כדאי לפנות ליעוץ פרטני. דיאטנית שתשב אתך ותעריך לעומק את מצבו ההתפתחותי (גובה, משקל), מה הוא באמת אוכל, מתי, ההתארגנות בבית סביב האוכל וכד'. כדאי להתיעץ גם עם רופא הילדים שלו. האם הוא חולה יותר מהממוצע? אולי הוא ממליץ לערוך בדיקות נוספות. בברכה מוניקה קרן