חזרה של המזון
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
לא הייתי בטוח איפה לשים את השאלה הזו, אבל מפני שאני סובל מהשמנת יתר, אני מניח שהמקום הזה יתאים. ובכן, אני בן קרוב ל17, וסובל מהשמנת יתר. מאזר שהייתי בערך בן 12, לאחר הארוחות מתקיימת תופעה של "חזרה של המזון". מעין הקאה בכמויות קטנות של המזון ומיצי מרה. החזרה הזאת יכולה לבוא הרבה פעמים אחרי ארוחה אחת, או כמה פעמים יחידות. הייתי בבדיקה, שמהתוצאות שלה לא הייתי מרוצה, כי לדעתי הרופא בכלל לא הבין את הבעיה שלי, אבל הוא לא היה מוכן להקשיב. האם הבעיה הזו מוכרת, האם ידוע על משהו שאפשר לעשות עם זה?
שלום לוק: אם הצלחתי להבין את שאלתך אתה מתכוון לתופעה שנקראת "רפלוקס" או חזרה של מיצי קיבה הגורמת לטעם מר בפה. לא ברור לי איזו בדיקה עברת ומה תוצאותיה. מה שבטוח זה שבמידה ותרד במשקל תוכל להשיג שיפור ניכר במצב. מומלץ שתקטין את הארוחות שלך לארוחות קטנות ומחולקותל- 6-8 פעמים ביום כדי למנוע עומס על הקיבה ועל השסתום שמפריד בין הושט והקיבה.רצוי לצמצם אוכל שומני או מטוגן. לעיתים ניתן לטפל בתרופות שמפחיתות את החומציות של הקיבה כגון omepradex כמובן לאחר שתשלים את הבירור ובהמלצת הרופא המטפל. כדי לדייק יותר בתשובתי הייתי רוצה לדעת איזה בדיקות עברת? מה האבחנה שקיבלת מרופא המשפחה שלך? ומה הן האפשרויות הטיפוליות שהציעו לך. אשמח להרחיב לאחר שאקבל מידע זה. בברכה ד"ר סילבינה מצקין לוי
למעשה, מיצי קיבה חוזרים פחות מאשר ממש המזון עצמו. לאחר שאני אוכל, בדרך כלל עולה רק המזון עצמו בחזרה, בכמויות קטנות, וזה חוזר על עצמו שוב ושוב. הבדיקה שעברתי היא בדיקת גסטרו, והרופא, שאפילו לא הספיק לראות את העלייה של החומר בחזרה לפה, ישר סיים ב "זאת בעיה נפוצה", ושלח אותנו בלי שום טיפול מוצע.