דיאטה ותופעות נלוות שלא כשורה.
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אוקיי, אז ככה: קוראים לי נועה, אני בת 16.5 לפני חצי שנה התחלתי דיאטה בשומרי משקל, ירדתי עד כה 12.3 קילו, אני ממש מרוצה מעצמי, שלמה, ואוהבת את מה שאני רואה, אני לא מגזימה בכמות האוכל, ולפעמים אפילו אוכלת יותר מהמותר...בקיצור, לא מדובר פה בהרעבה ובהגזמה, אני מרזה אך ורק בגלל כוח הרצון שבי. לאחרונה, אני משתדלת לשתות 8 כוסות במים ביום שזהו דבר מצוין כי אני בדרך כלל שותה משקאות מוגזים דיאטטים ולכן אמרתי לעצמי מים זה בריא, משביע, מזרז את תהליך העיכול, משכח כאבי ראש ולא מתחיל אותם בכלל אז למה לא? הייתה הפחתה משמעותית לדעתי בשתייה המוגזת שלי אבל זה לא העניין, אני מרגישה שאני עושה הכול נכון. אני אוכלת כל היום ירקות כמעט, במיוחד בחודשיים האחרונים אפילו ארוחת צהריים היא ירקות, ירקות מוקפצים ואני מוסיפה לזה מנת בשר מכובדת ולעיתים גם פחמימות כתוספת, אבל ירקות זה בוקר צהריים ערב בתוספת של דברים שאני זקוקה להם בנוסף, כמו חלבונים ודברי חלב, פחמימות שומן ואת הדברים האחרים שהגוף זקוק להם וכאלו שלא, בסך הכול אני רק ילדה, גם לי מגיע להתפנק על דברים שאינם בריאים =] למרות כל זה, וכמה שאני אוכלת נכון ובריא, אני מרגישה כי משהו לא בסדר... אחד: לא קיבלתי מחזור במשך חודשיים כבר, אני מאוד מפוחדת, זה או הדיאטה או הדיאטה, אני לא מקיימת יחסי מין בגילי. שתיים: הידיים שלי צהובות מהרגיל, אפילו המשפחה והחברים מעידים כל כך שזה מוזר ודורש בדיקה(אם זה מתקשר לגזר אני אוכלת לפחות 4 גזרים ביום.) שלוש: אני עייפה לעיתים באופן תמידי, אני בכיתה יא ומאמינה כי זה מתקשר ללימודים אך אמא שלי ואחי חושבים שכדאי לי לבדוק אם זה מתקשר גם לדיאטה וחוסר ברזל. ארבע: אני שותה לפחות כוס נס קפה אחת ביום, שמעתי שקפה סופח לעצמו 9 כוסות מים ולכן רציתי לשאול גם לגבי זה, אם שתיתי 8 כוסות מים וכוס אחת של נס קפה האם בזה מתבטלות לי כל כוסות המים ששתיתי? והאם שתיית קפה גורמת לאחת מהתופעות שתיארתי להלן? אשמח נורא אם תענו לי! אני בכל מקרה אקבע תור לרופא משפחה אך מעוניינת לקבל חוות דעת נוספת =] תודה, ושבוע טוב. נועה.
וואי את פשוט כתבת עכשיו מצב זהה לשלי! אני בת 17 גם אני עשיתי את הדיאטה של שומרי משקל במשך יותר משנה, אני אוכלת בדיוק אבל בדיוק כמוך, הידיים שלי הפכו לכתומות, הפסיק לי המחזור.. אני לעומת זאת לא עייפה באופן קבוע, ואני גם רקדנית. הלכתי לגניקולוג, צריך לעשות בדיקת דם ואח"כ לקחת כדורים/גלולות שיחירו את המחזור. לא צריכה להיות בעיה להחזיר אותו, צריך לזכור שכשמרזים הרבה יחסית הגוף אחרי "טראומה" (ולא במובן שלילי). גם אני אשמח לשמוע חוות דעת מאדם מקצועי ולהבין אם יש איזושהי בעיה עם המצב שלנו. תודה, דניאל.
נועה היקרה שמי דליה אני בת 14 התחלטי דיאטה לפני חודש ןירדתי במשקל 17 קילן אני חושבת שאיבדתי את המחזור שלי כי אני לא היתי אוכלת טוב היה לי כאב ראוש ושעשית בדיקות דם התוצאות לא יצאו טובות רציתי לדעת איך הית שומרת על הגיזרה שלך אני שוקלת 57 בברכה דליה
נועה יקרה זאות אני דליה אני רוצה להגיד לך תודה על זה שאיחזרת לי תשובה זה היה לי חשוב אני גם רוצה להגיד לך תודה מכול הלב עזרת לי מאוד באהבה דליה שוב תודה לך נועה