איך עוזרים לה?
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
11/01/2008 | 17:02 | מאת: ד
שלום, יש לי אחות שסובלת מעודף משקל חמור מאוד (130 ק"ג בקירוב), היא צעירה (בשנות העשרים שלה), והיא פשוט לא מתעוררת למציאות. היא ממשיכה לאכול בצורה מופרזת ולהזניח את בריאותה. אני כאחות כבר עובדת עצות, זה נורא בשבילי, אני מנסה להסב את תשומת לבה לנושא בעדינות ולעורר אותה, אבל אני פוחדת לפגוע ברגשותיה, ומפחדת שזה יצור נתק בינינו. מה עלי לעשות? איך אעורר אותה למצבה ואשכנע אותה לעשות משהו לגבי בריאותה?
11/01/2008 | 17:18 | מאת: adi
שלום, כל הכבוד על האכפתיות. לדעתי פשוט תשאלי אותה אם זה מפריע לה. אולי כדאי שלא תעירי יותר מידי. עדי
13/01/2008 | 06:55 | מאת: מוניקה קרן
שלום לך, אני מאוד מבינה אותך, אך האמת המרה היא שאת לא ממש יכולה לעזור לה. היא בחורה בוגרת, שאחראית על עצמה ועל מעשיה ואין דרך לשכנע אותה לעשות שינוי (בפרט שינוי רציני וקשה) ללא שיתוף פעולה שלה. קשה לי להאמין שהיא אינה יודעת או מכירה את המציאות, אך כנראה היא עדיין לא בשלב שהיא מוכנה לעשות משהו בעניין. עלייך להמתין בסבלנות, ולהבהיר לה, שכאשר תרצה לעשות שינוי את תהיי שם בשבילה, תתמכי בה ותעזרי לה בכל דרך שתרצה. בברכה מוניקה קרן