שאלה חשובה לגבי BMR והרזייה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני בת 38, אמא ל-3 עובדת בהייטק המון שעות וסובלת מעודף משקל לא קטן. עומדת בפני בר מצווה של בני הבכור ומאוד רוצה לעשות מהפך!!! שתי שאלות חשובות: יש לי בעייה לעשות ספורט בגלל פגיעה בברך, האם אפשר לרדת ללא ספורט? והאם תוצאות ה-BMR שלי 1723 קלוריות, אומר שאם אצרוך 1500 קלוריות כל יום, ארד במשקל??? אנא עזרתכם. תודה אמא ל-3.
שלום, אפשר לרדת במשקל גם ללא פעילות גופנית. ההפחתה הקלורית צריכה להיות בד"כ גדולה יותר. BMR הוא ההוצאה האנרגטית הבסיסית של הגוף שלך, כלומר רק מה שמוציא על נשימה, פעילות הלב, שחלוף תאים וכו'. את מוציאה בפועל משהו כמו 2100 קלוריות או יותר. כך שע"י אכילת תפריט של 1500 קלוריות, את צפויה לרדת בערך 1 ק"ג תוך 10 ימים. בברכה מוניקה קרן
תודה מוניקה על תשובתך, כיצד חישבת את כמות הקלוריות שאני שורפת כל יום (משקלי קרוב ל-100 ק"ג) ואני בעיקר יושבת מול המחשב, אולם עולה ויורדת כ-14 מדרגות כ-10-12 פעמים ביום). כמה קלוריות לערך נשרפות בעת ריקוד עם במשך שעה? (שעה רצופה). האם הליכה ברגל של 15 דקות ביום מספיקה ? וכמה קלוריות הן שורפות ? תודה שוב על תשובתך. אמא ל-3