שומנים במזון
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
07/01/2008 | 22:14 | מאת: מורין
מהי כמות השומנים המומלצת ביום על מנת להוריד 2-3 קילו. עד היום אכלתי חופשי חומוס, מיונז וטחינה והמאמן כושר אמר לי להוריד מיד הכל לשתי כפיות שומנים. מה דעתך? השומנים האהובים עלי :חומוס בעיקר, מיונז, אבוקדו, טחינה. תודה
08/01/2008 | 19:12 | מאת: מוניקה קרן
שלום מורין, כדי לרדת במשקל צריך להפחית את סך הצריכה הקלורית היומית. שומנים ומזונות המכילים הרבה שומן מכילים יותר קלוריות ליחידת משקל, לעומת אלו העשירים בפחמימות או בחלבונים (9 קלוריות לגרם שומן, לעומת 4 חלבונים/ פחמימות). לכן כדאי להפחית במזונות המכילים הרבה שומן ובעיקר במזון מטוגן, מוצרי חלב עתירי שומן, בשרים מעובדים או נתחים שמנים, מרגרינה, חמאה, מיונז וכו'. אלו שומנים לא בריאים. השומנים שאת צורכת, דווקא יש להם ערך תזונתי חיובי, אך גם עלולים להביא איתם הרבה קלוריות אם אוכלים כמות גדולה. כף טחינה או חומוס מכילים כ-45 קל', חצי אבוקדו מכיל כ-90 קלוריות. בברכה מוניקה קרן