שאלה בקשר לאחוזי השומן בגוף
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
18/04/2007 | 22:52 | מאת: דנה
אני בת 33 גובה 1.60 שוקלת 68.7 ק"ג ב 5 שנים האחרונות הורדתי 31 ק"ג בעזרת דיאטנית קופ"ח, שומרי משקל וכו' אני עושה ספורט אירובי בחדר כושר בין 3-5 שעות בשבוע. מה שמעניין אותי הוא שבמשקל הדיגיטלי שלי יש גם מדידת נוזלים ומדידת אחוזי שומן, אחוז השומן אצלי עומד על 36%, האם זה נורמלי ביחס למישקלי או שזה עדיין גבוה? והאם עלי להתייחס ברצינות לסוג כזה של מדידה במשקל ביתי.
19/04/2007 | 18:42 | מאת: מוניקה קרן
מדידת אחוזי השומן הגיונית למשקלך, עדיין גבוהה ביחס לממוצע. שיטת המדידה שבה משתמשים במשקלים מהסוג שיש לך בבית היא היזון חוזר ביואלקרטי, שמשמעו שלמעשה נדדת כמות המים בגופך, ומתוך מחשבה שבתאי שומן כמעט ואין מים, מתבצע איזשהו חישוב ומתקבלת התוצאה. מה שאומר שהחישוב תלוי ברמת הנוזלים בגופך בזמן המדידה. אם למשל שתית הרבה מים לפני המדידה, זה יטה את המדידה כלפי מטה, בעוד שאם את מיובשת מעט, המכשיר יראה שיש לך יותר אחוזי שומן. כדאי לדעת שבבוקר לרוב נמדדים ותר אחוזי שומן לעומת שעות הערב. מה שחשוב זה השינוי והמגמה. לכן כדאי להשקל ולהמדד באותה שעה בשעות היום, לפני פעילות גופנית. בברכה מוניקה קרן
19/04/2007 | 21:57 | מאת: דנה