ילדי בעלי עודף משקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
לצערי הם ירשו זאת מאיתנו ההורים. אני ובעלי נמצאים כעת בתהליך של ירידה במשקל. כל אחד מאיתנו ירד כ- 30 ק"ג. ניסינו לצרף את הילדים לתהליך . אחרי התייעצות עם דיאטנית, קיבלנו עבורם תפריט בריא, מאוזן שמאפשד את צמיחתם. אך הם לא משתפים פעולה וכועסים בכל פעם שאנו מסרבים לתת להם מזון שאינו בריא. אנו משתדלים להיות גמישים עם התפריט ומאפשרים חריגות שונות, אך מרגישים שהילדים לא מעוניינים לקחת כל חלק בתהליך. שניהם שוקלים כ-50 ק"ג, גובהם כ-150 ס"מ והם בני: 10 ו-8. אשמח לקבל רעיונות. האם יש מסגרות כגון: קבוצות תמיכה לילדים או קייטנות (כפי שיש באזור המרכז) בבאר שבע?
בני שמן מאוד מעל 150 ק"ג גיל 16 ואיו אני מצליח לעשות דבר הוא אוכל מאוד מהר וכל הזמן הוא רעב כל הבדיקות בסדר אני מבקש עזרה
שלום אפרת ודובי, תצטרכו לחכות שהרצון לרזות יבוא מהילדים. עדי
דובי שלום, בנך סובל מהשמנה קיצונית- אתה יודע את זה וגם הוא בטח יודע את זה. אין ספק שהוא צריך לרדת במשקל במסגרת עם הדרכה רפואית ותזונתית מקצועית. השאלה היא, מה דעתו בנושא. בגיל 16 הוא מספיק מבוגר כדי לבחור בעצמו בעניין הזה, והרצון והמוטיבציה צריכים לבוא ממנו. אל תנסה לשכנע אותו שהוא צריך לרזות, לאכול פחות או כל דבר דומה.העניין בוודאי מציק לו גם כך. תן לו אוזן קשבת ותעביר לו מסר, שכשהוא ירצה לפעול בכיוון הזה, אתה תעזור לו. בהצלחה מוניקה קרן
שלום אפרת, המסגרת הטובה ביותר לילדים לשנות את הרגלי האכילה שלהם ולרזות היא במסגרת קבוצתית. איני מכירה מסגרות כאלה באיזור ב"ש, אך תנסי להתעניין אצל הדיאטנית שלכם או עם רופא הילדים שלהם. בכל מקרה, זה טוב מאוד שהילדים חיים באווירה של מזון בריא והרגלי אכילה טובים. הם סופגים את זה למרות שבפועל הם אינם משתפים פעולה. אל תהיו קיצוניים מדי. תרשו לילדים לבחור את המזון שברצונם לאכול. אם הבסיס לתזונה בבית יהיה בריא, אתם בכיוון הנכון. צעדים משמעותיים יותר הם יוכלו לעשות רק כאשר הרצון יהיה שלהם. עד אז אל תילחצו, כי תיגררו רק התנגדות. בהצלחה מוניקה קרן