שאלה בתזונה: דגים מובחרים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
מחבר: מירי תאריך: 18.11.2007 שעה: 12:54 שלום אני רוצה להרגיל את בתי הקטנה לאכול דגים אני רואה שבמחלקת הקפואים יש דגים רבים מסוגים שונים אני לא יודעת במה להתמקד המטרה שלי היא לקנות דגים בעלי התכונות הטובות ביותר ולא "לבזבז את הכסף והזמן" על דגים טעימים שאינם מובחרים ביעילותם התזונתית. יש לך אפשרות להמליץ לי על מספר שמות של דגים?
עדיף לאכול דגי מעמקים קרים ולא דגי בריכות. דג סלמון עדיף על נסיכת הנילוס הוא מכיל חומצת שומן אומגה 3 הנחוצה למח האדם והילד.גם דג טונה וסרדינים מכילים אומגה 3 אבל בכמות פחותה מאשר הסלמון. כדאי לבחור דגי סלמון ש-100 גרם שלהם מכילים 100 קלוריות או קרוב ל100 קלוריות.גם כאן יש מספר סוגים ורצוי לבחור את הג הרזה.
שלום מירי, שילוב דגים בתפריט השבועי חשוב מאוד לתזונה בריאה, במיוחד לילדים. כל הכבוד! באופן עקרוני כדאי לצרוך בעיקר דגי ים עמוקים, כמו סלמון, דניס, קוד, טונה ואחרים. אלו דגים המכילים מעט כולסטרול ועשירים בחומצות שומן אומגה 3 שנמצאו כמסייעים במניעת מחלות לב, שיפור ושימור יכולות קוגנטיביות ועוד. יחד עם זאת לא כדאי לפסול את דגי הבריכה. אלו נמצאים בפיקוח וטרינרי, איכות המים מבוקרת ויש פחות סיכונים לחשיפה לחומרים המסכנים את הבריאות. תזונת הדגים גם כן מפוקחת וניתן לשלוט עליה, כדי לתת תפוקה תזונתית טובה לדגים. כדאי לצרוך דגים טריים עד כמה שאפשר, כדי לשמור על תכולת הויטמינים שלהם בצורה מיטבית. דוגמאות לדגים שכדאי לצרוך: סלמון, טונה, אמנון, פורל, באס, דניס ו... כדאי לגוון בסוגי הדגים, לכל אחד יחודיות ויתרונות משלו. בברכה מוניקה קרן
תודה רבה על התשובות