חסימות של צ'י והיכולת לרפא אותם

דיון מתוך פורום  רפואה סינית

22/10/2012 | 19:45 | מאת: צח

שלום רב, אם הבנתי נכון. אנו חולים במחלות בשל חסימות של צ'י בגוף. רציתי להבין בבקשה: נניח ולי יש חסימה כלשהי במקום כלשהו בגוף. ואני עובר טיפול בצמחי מרפא ודיקור סיניים נניח למשך מספר טיפולים. האם החסימה תחזור בסיום הטיפול? או שאולי החסימה תעבור למקום אחר בגוף? (ואז תיווצר בעיה אחרת) או שהרפואה הסינית יודעת להעלים חסימות לאלתר? במילים אחרות, האם מצב האנרגיה (צ'י) של אדם לאחר טיפולים סיניים משתפר באופן קבוע או שהשינוי הוא רק במהלך תקופת הטיפולים עצמה? תודה רבה ומתנצל אם השאלה קצת כללית או ארוכה.

לקריאה נוספת והעמקה

צח שלום, לא כל תופעה נחשבת כחסימה של צ'י, ישנן פאתולוגיות אחרות גם כן והטיפול בהן הוא בהתאם. כמובן שמי שמקפיד על קבלת הטיפולים והמלצות המטפל, המצב לא אמור לחזור או לחזור במידה מועטה בלבד. לא מדובר בשיפוש תקופתי בלבד ךתקופת הטיפול. אני באופו אישי ממליץ, שגם לאחר שעברו הסימפטומים, והסתיימה סדרת הטיפולים, ימשיכו המטופלים בטיפול תחזוקה פעם בחודש. בברכה, רונן רוזנבלט-ניר

23/10/2012 | 17:03 | מאת: צח

שלום רונן, תודה רבה על התשובה. אני אגיד לך בבקשה ברשותך, מדוע אני מבולבל קצת בעזרת דוגמא: קראתי שאחת הסיבות לחסימה של צ'י היא רגש. אז נניח שלאדם יש פחדים וכתוצאה מכך זה פוגע באיבר כלשהו נניח בכבד (בתור דוגמא) וכתוצאה מכך הוא סובל מתופעה כלשהי נניח הקאות (שוב דוגמא, אני לא באמת מבין בזה). ואז הוא עובר טיפול סיני שמחזק לו את הכבד. והכבד שלו ניהיה חזק יותר וכתוצאה מכך ההקאות נגמרות. אבל הפחדים שלו עדיין נותרו. אז הכבד לא יפגע שוב? ואז יחזרו ההקאות? אני פשוט רוצה להתחיל ללכת לטיפול אצל רופא סיני. ולכן אני שואל, כי אני חושש שהבעיות ישארו. תודה רבה רבה מראש. צח.

מנהל פורום רפואה סינית