דיקור סיני- רגרסיה בדלקת

דיון מתוך פורום  רפואה סינית

06/07/2023 | 16:37 | מאת: נגה

היי, אני סובלת מדלקת שריר כרונית עקב פציעה המלווה בנפיחות. אני עושה כעת טיפולי דיקור אינטנסיביים (3 בשבוע). בהתחלה הייתה הטבה, אך כעת המצב חזר לקדמותו. האם נסיגה בטיפול זה דבר שכיח? והאם לפי מקרה כזה סימן שהדיקור אינו יעיל עבורי?

נגה שלום, לא ציינת כמה טיפולים כבר ביצעת. בעקרון ריגרסיה זמנית היא תופעה מוכרת אבל אמורה לחלוף עד הטיפול הבא ואז צריכה להמשיך ההטבה. האם את ממשיכה בפעילות שגרמה לפציעה מלכתחילה תוך כדי הטיפול? רונן רוזנבלט-ניר

07/07/2023 | 18:58 | מאת: נגה

תודה על תשובתך רונן. מספר הטיפולים שעשיתי הוא 20. ההטבה מושגת למשך שבועיים בערך, ולאחר מכן ישנה רגרסיה. לאחר הרגרסיה שבה הטבה במשך אותו פרק זמן, ושוב- רגרסיה. אני לא ממשיכה בפעילות ספורטיבית, אך הפציעה היא ברגל ולכן בלתי נמנע ממני ללכת כחלק מתפקודי. בנוסף, הפציעה מלווה בנפיחות קלה, שמושגת בה הטבה ורגרסיה גם בהתאם. לדברי המטפל שלי, מדובר על כך שהגוף טרם התרגל לשינוי בעקבות שמדובר בפציעה של 9 שנים שלא טופלה כראוי, לכן הגוף מגיב באופן איטי המלווה ברגרסיות. מה דעתך?

אני לא כל כך מבין. את עושה 3 טיפולים בשבוע ותוך כדי הטיפול חלה הטבה ומיד לאחר מכן רגרסיה? הרגרסיה? לא מתרחשת רק בזמן הפסקות בין טיפולים? האם עשיתם הפסקה של שבועיים בין ה-10 טפולים הראשונים לשניים?

09/07/2023 | 16:11 | מאת: נגה

היי רונן, הגעתי לדיקור בשל בעיות נוספות. התחלנו בשתי פגישות לשבוע, כאשר הוא צפה הטבה תוך שבועיים-שלושה. כשזה לא קרה, המשכנו בשני מפגשים בשבוע. רק במפגש הרביעי הוא התחיל לטפל בבעיה שציינתי. ההטבה באמת החלה והחזיקה פרק זמן קצר מסוים, אך לאחר מכן התחילה רגרסיה, בה המצב חזר לקדמותו. בעקבות כך, העלנו את מספר הפגישות ל-3 פעמים בשבוע (זה השבוע השלישי של מספר פגישות זה), אך הדבר לא עוזר. להיפך, ישנה הטבה לאותו יום של הדיקור בלבד, ויום לאחר מכן- רגרסיה. המצב שב לקדמותו. האם ישנו קשר לשיטת הדיקור שאינה נכונה עבורי? מדוע הדיקור לא משפיע עליי? אני שומעת על מקרים שהדיקור משפיע כבר בפגישות הראשונות ומטופלים מדווחים על שיפור רציני וחוויה טובה ואני לא חווה זאת כך.

דיקור סיני משפיע על כל אחד באופן שונה ובזמן שונה המתאים לאותו מטופל. לא ניתן לעשות השוואה עם מטופלים אחרים. אפילו עם הטיפול הוא לאותה הבעיה. אני לא יודע באיזה שיטה מטפל המטפל שלך ולכן לא יכול להתייחס לשאלתך האם השיטה מתאימה. אני כן חושב שבנקודה הזו של הטיפול ההטבה היתה צריכה להישמר לפרק זמן ארוך יותר. ריגרסיה ביום למחרת הטיפול היא מצב נורמלי ותקין אך במקרה שכזה הייתי דווקא מצפה להטבה גדולה יותר ביום שלמחרת. אני מציע לעשות הפסקה של שבועיים בטיפול ולנסות שוב. את יכולה עם אותו מטפל אם את מרגישה חיבור אליו או לנסות למצוא מטפל אחר המטפל בשיטות שונות מזו שקיבלת בדיקור סיני ולראות אם חלה הטבה. עצם העובדה שהיתה הטבה בהתחלה, אני מאמין שניתן להגיע אליה שוב. בהצלחה! רונן רוזנבלט-ניר

מנהל פורום רפואה סינית