רשלנות רפואית?

דיון מתוך פורום  משפט ורשלנות רפואית

13/03/2007 | 18:58 | מאת: גיל

שלום רב לפני כשנתיים ניגשתי לרופא נשים ולאחר שביקשתי ממנו קיבלתי טיפול הורמונאלי לשינוי מין וזאת מבלי שבאמת אובחנתי ורציתי את הטיפול - לא אכנס לכל השתלשלות הענינים את הטיפול שכלל מתן הורמונים מסוגים שונים קיבלתי אח"כ גם מרופאת המשפחה שלי כיום - לאחר שהבנתי שאני לא רוצה באמת להיות אישה ואני רוצה להשאר גבר, להתחתן עם חברתי ולהקים משפחה אינני יכול לעשות כך אני סובל מאוד - התפקוד המיני שלי נפגע, קשה לי מאוד לתפקד ולהגיע לעוררות מינית וכתוצאה מכך יש לי חרדות ופחדים אשר מלווים אותי בחיי היום יום ופוגעים קשה גם בתפקודים האחרים (כיכולתי להתרכז בעבודה, הדימוי העצמי שלי וכו') אציין שבבדיקה הורמונאלית שערכו לי לאחרונה נתגלתה רמה נמוכה של הורמוני מין גבריים ואני ממש חושש מנזק אורגני תמידי שנגרם לי. חשוב לי לציין שלפני תחילת הטיפול אף רופא לא הסביר לי את המשמעות של לקיחת ההורמונים והאפשרות לפגיעה בתפקוד המיני (דבר זה לא היה "מובן מאליו" בשבילי!) לא ערכו בדיקה האם אני מאובחן כטראנסקסואל (כאן אודה שאמרתי לרופא שאני מאובחן אך לא הבאתי לו כל מכתב) בדיעבד אני מבין שרופאת המשפחה טיפלה בי במספר סוגים שונים של הורמונים מבלי שתהיה לה כל הכשרה וידע בטיפולים הלא שיגרתיים שעברתי וכתוצאה מכך קיבלתי כמויות אדירות של הורמונים לעיתים קיבלתי אך הורמונים גבריים ונשיים באותו היום!!) לא נערך עלי מעקב מסודר לא הנפשי ולא הגופני, רופאת המשפחה לא התייעצה עם שום גורם מקצועי ורופא הנשים אשר התחיל את הטיפול בי ולדעתי החמור מכל - לא נעשתה אבחנה מבדלת על מנת לראות האם אני סובל מהפרעה אחרת (אשר אחד מביטוייה יכול להיות מחשבה לשינוי מין אך לא באמת מתוך מודעות , הבנה ורצון אמיתי לעשות כך) כיום ככל שעובר הזמן ואני בודק את השתלשלות הענינים מתחוור לי יותר ויותר שהרופאים אשר טיפלו בי לא עשו זאת במקצועיות ובזהירות הראויה ולמעשה התרשלו ברור לי שגם לי יש אשמה הרי אני זה שביקשתי את הטיפול אך עם זאת טיפול כל כך מורכב אשר לכל הדעות איננו טרוייאלי ודורש מומחיות מסויימת מאוד האם לא ראוי שייעשה בזהירות ובמקצועיות הראוייה אשר הייתה יכולה לגרום שלא אקבל אותו וכך אשאר בריא? אשמח לשמוע את דעתך גיל

לקריאה נוספת והעמקה
17/03/2007 | 16:52 | מאת:

גיל שלום השאלה היא אם יש קשר סיבתי בין הטיפול ההורמונלי שקיבלת והבעיות בתפקוד מיני מהם אתה סובל. שאלה נוספת היא אם הטיפול ההורמונלי ניתנו לפי בקשתך והסכמה כיד אתה מבקש לטעון כיום שהטיפול הורמונלי גרם לך לנזק שהוא אחד מהסכונים של מתן תרופות שעלולות לפגוע בתפקוד המיני? מבלי להתחייב נראה לי שאין לך עילת תביעה, אך תשובה מוסמכת תוכל לקבל ממומחה באנדוקרינולוגיה אליו תפנה לצרך קבלת חות דעת.

17/03/2007 | 18:51 | מאת: גיל

תודה על תשובתך. בעקרון הקשר הסיבתי בין מתן התרופות לבעיות בתפקוד הוא מוכח וברור - תרופות מסוג זה נותנים לסוטי מין ופדופילים על מנת להשקיט את הייצר המיני ולמעשה לבצע "סירוס כימי" כדי למנוע מהם לתקוף שוב. בנוגע לעניין ההסכמה - האם אין חובה על הרופא להסביר לי שלקיחת הרופות אלו עלולות לפגוע בתפקוד המיני במידה ואתחרט? הרי אני הוא זה אשר נמצא בעמדת נחיתות מול הרופא ביחס להשפעות ותופעות הלוואי של התרופות אותם הוא נותן לי ! אם הייתי יודע שהתפקוד המיני שלי יפגע כל כך גם כשאפסיק את לקיחת התרופות בוודאי שלא הייתי לוקח אותם. בכל מקרה למזלי לא הפכתי לעקר וחסר יכולת מינית כלל רק התפקוד איננו מה שהיה קודם לכן ולפי דעת רופא מומחה זה יחזור עם הזמן לכן באמת אני חושב לותר על התביעה ולתת לזמן לעשות את שלו. תודה - גיל.