עילה לתביעה? חשובת עו"ד בבקשה !!!

דיון מתוך פורום  משפט ורשלנות רפואית

06/03/2003 | 23:09 | מאת: מיטל

שלום רב, המקרה שלנו הוא כזה:בעלי חולה במחלה כרונית ומטופל אצל רופא מומחה פרטי!!! כבר כ-8 שנים. בתקופה האחרונה הסתבר לנו פעם אחרי פעם שהרופא לא מספיק מעודכן במחלה ולא יודע פרטים מאוד מאוד חשובים ובנוסף מוסר לנו מידע שיקרי!!!. אנחנו במשך כל השנים משלמים לרופא במיטב כספינו(600-700 שקלים לפגישה) ולאחרונה התגלו המון המון הטעיות מצידו ואני אפרט: 1. כששאלנו כמה פעמים האם הכדורים שבעלי נוטל פוגעים בפריון הוא ענה לנו בצורה חד משמעית שלא והסתבר בסוף שיש פגיעה. 2. נודע לנו באמצעות האינטרנט שכדור מסויים שבעלי נוטל פוגע בראייה והרופא לא יידע אותנו על כך . ואכן לאחר בדיקת ראייה יש פגיעה קטנה אצל בעלי שהיתה יכולה להחמיר מאוד בלי שהוא ירגיש (צמצום שדה הראייה) אם הוא היה ממשיך ליטול את הכדורים במשך השנים הבאות, מה שהיה וודאי קורה אם לא היינו קוראים על כך . 3. במשך 4 שנים עוד לפני שהתחתנו ועד לאחרונה שאלנו אותו כמה וכמה פעמים בתור הרופא שאנחנו סומכים עליו(סמכנו....) האם המחלה תורשתית? הוא השיב שלא ! והקשנו ושאלנו אם בטוח הוא אמר שוב שזה לא קשור לתורשה בכלל. למזלינו הרע ולצערינו התגלה לנו לאחרונה בייעוץ גנטי שהמחלה תורשתית וסיכויי העברתה 50 אחוז!!!! כששאלנו אותו לפשר הדבר הוא השיב אתם מחדשים לי את זה לא ידעתי!!! זאת תשובה של רופא? אם הוא לא ידע איך הוא מעז לתת תשובות ומידע שיקרי על דברים שאין לו בהם מושג מה גם שהיועץ הגנטי אמר שאסור לו בכלל להתערב בתחום הזה של תורשה. אנחנו לא מבינים איך הוא שיחק לנו ככה בחיים בנושאים כ"כ חשובים , בתור רופא בכלל ופרטי בפרט הוא היה אמור לברר את כל הנושאים האלו בשביל זה אנחנו משלמים לו ולא לזלזל כך בחיים שלנו. אני רוצה להבהיר שמדובר במחלה לא פשוטה, אמנם ניתן לחיות איתה אך יש הגבלות רבות ואף יש מצבים מועטים שהם מסכני חיים. בנוסף הסתבר שבעלי הוא המטופל היחידי שלו עם המחלה הזאת!!! אנחנו ממורמרים וכעוסים ומרגישים שפשוט הונו אותנו והרסו לנו את העתיד. לאחר כל הסיפור המפורט נודה לכם אם תוכלו לעזור לנו ולהגיד לנו מה עלינו לעשות ומה הסיכויים במשפט מולו. תודה רבה, מיטל.

09/03/2003 | 02:11 | מאת: ש.י. עו"ד

לפי התאור יש כאן רשלנות והפרות של חוק זכויות החולה. השאלה אם ניתן להוכיח את הדברים שאת כותבת שקרו, כמו הקלטות של דברי הרופא שלא ידע שהמחלה תורשתית. אבל גם אם אין הוכחות חד משמעיות, ניתן לתבוע, וצריך לפנות לעו"ד שמתמצא בנושא. האם החלפתם כבר רופא?

10/03/2003 | 17:20 | מאת: מיטל

תודה רבה על תשובתך. אנחנו בתהליכי חיפוש של רופא אחר. באשר לאותו רופא רשלן לא הקלטנו אותו , אך יש לנו עדים שהיו איתנו בפגישה מסויימת שבה הוא חזר על מידע שיקרי. האם תוכל להמליץ לנו על עו"ד מומחה בתחום זה? תודה רבה, מיטל.