רשלנות רפואית

דיון מתוך פורום  משפט ורשלנות רפואית

15/10/2002 | 15:02 | מאת: איירין

שאלתי היא בעקבות כתבה בעיתון, שבה נכתב שהממשלה - במסגרת חוק ההסדרים - מגבילה את סכומי הפיצויים שניתן יהיה לתבוע ולקבל בגין רשלנות רפואית האם ידוע לכם מהי התקרה הצפויה אם התקציב יעבור בכנסת? כמו כן מה תהיה תקופת ההתיישנות בגין עבירת הרשלנות הרפואית? קראתי באותה כתבה שגם תקופת ההתיישנות בגין רשלנות רפואית תקוצר. האם קיצור תקופת ההתיישנות יחול גם לגבי מקרים שקרו ועדיין לא הוגשה תביעה בגינם? אודה לכם על תשובתכם.

לקריאה נוספת והעמקה
16/10/2002 | 09:13 | מאת:

איירין שלום ההצעה לשים תקרה לפיצויים, לקצר את תקופת ההתיישנות ולהלאים את ביטוחי הרפואה באה מטעם משרד האוצר בניסיון לחסוך בכספי הפיצויים המשולמים לנפגעי רשלנות. ההצעה היתה להעביר את החקיקה במסגרת חוק ההסדרים במשק כלומר חוק התקציב.. להצעה לא היו פרטים לא פורטה התקרה, מהי תקופת ההתיישנות, לא ברור מי ימממן את הביטוח המשותף, איזה דין יחול אם חלק מהנזק נגרם ברשלנות וחלק לא ועוד פרטים מהותיים אחרים. ההצעה היתה כל כך חסרת עמוד שדרה ולא רצינית עד שהיא הורדה מסדר היום והיא הועברה לבחינה של הכנסת אשר מן הסתם תקבור את ההצעה שכן לא ניתן במדינה דמוקרטית לקבוע בחוק שניזוקים בסקטור מסוים יהיו זכאים לפיצויים מופחתים רק ע"מ לחסוך כסף למבטחים.

17/10/2002 | 15:58 | מאת: טליה

למה לא ניתן? עשו זאת בתחום ביטוח נפגעי תאונות דרכים - קבעו שמבטלים את הצורך למצוא "מי אשם" בתאונה, קובעים חובת ביטוח, וקובעים דרכים לחישוב הפיצויים כאשר המשמעות היא שיש תקרה לפיצויים האפשריים לפי חוק זה. אז למה אי אפשר לעשות אותו דבר בנושא פגיעות מטיפול רפואי? לא אומרת שאני תומכת ברעיון, אבל לומר שאינו חוקתי - קצת בעייתי. אני גם מסכימה בהחלט שסביר שהכנסת "תקבור" את הנושא הזה.