DUPLEX
דיון מתוך פורום נוירולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רציתי לדעת אם בדיקה דופלר ו DUPLEX זה אותה בדיקה ואם לא רציתי בבקשה לקבל הסבר על בדיקת DUPLEX ורציתי לדעת אם יש בעיה בזרימת דם למוח האם בדיקת DUPLEX מתאימה
שלום רב הבדיקה בודקת בשיטה של דופלר או אולטראסאונד את איכות הזרימה של הדם בכלי הדם הגדולים של הצוואר , הקרוטידים והורטבראלים .זו אינפורמציה חלקית ,ברמה של איזור הצוואר ולא תוך מוחית ורלאטיבית מכיוון שמדובר במיכשור , שיטה וניסיון של הבודק. התשובות גם לא מדויקות (למשל בין 25-49% ?) , לכן לא מספיק לבצע דופלקס כדי להחליט על צורך בניתוח לפתיחת חסימה . יש בדיקה משלימה לכלי הדם התוך מוחיים TCD , שזה דופלר מכוון לכלי הדם התוך מוחיים . כל טוב