נשירה מפרופסיה

דיון מתוך פורום  טיפול בנשירת שיער והתקרחות

22/03/2009 | 15:54 | מאת: רוני

שלום זה הסיפור שלי עם פרופסיה ושאלה בסוף. אני בן 27 לפני כ 4 חודשים שמתי לב שיש נסיגה קטנה מאוד מהקו הקידמי.מכיוון שיש היסטוריה של נשירת שיער במשפחה. החלטתי להקדים תרופה למכה והלכתי לרופא עור. הרופא לא ראה שום סיבה להתחיל לקחת פרופסיה אבל כשהסברתי לו שנראה לי שיש נסיגה בקו הקידמי הוא השתכנע ונתן לי מרשם לפרופסיה והסביר שחוץ מ 2 אחוז ירידה בחשק המיני אין לתרופה תופעות לוואי. מייד כשהתחלתי לקחת את התרופה הזאת התחילה לי נשירה מטורפת ביותר, שיערות בכול מקום, עשרות שיערות על הכרית וכמויות של שיער במקלחת, כל נגיעה בשיער היו נופלות שיערות. מעל 150 שיערות ביום. כשפניתי לרופא הוא נזכר להגיד שיכולה להיות נשירה מוגברת בתחילת השימוש וזה זמני. המשכתי לקחת את התרופה לפי הצעת הרופא והנשירה הזאת לא פסקה. הבנתי שאם אני לא יפסיק לקחת את התרופה הזאת זה כנראה ימשיך עוד כמה חודשים, וכנראה כבר לא ישאר שיער. לאחר 3 חודשים של נשירה מטורפת בילתי פוסקת החלטתי להפסיק לקחת את הפרופסיה. הנשירה פחתה מייד בצורה משמעותית כבר בשבוע הראשון ואחרי זה הנשירה נפסקה. השאלה היא האם יש סיכוי שלפחות חלק מהשיערות שנשרו יצמחו בחזרה? ולמה לא מזהירים מנשירה מוגברת בשימוש בתרופה הזאת?

23/03/2009 | 13:54 | מאת: ד"ר אלכס גינזבורג

רוני שלום, המענה שקיבלת מרופא העור אינו נכון - השימוש בפרופסיה אינו גורם כלל להגברת הנשירה בתחילת הטיפול, כך שבכלל לא ניתן לשייך את נשירת השיער שלך לנטילת הפרופסיה, והיות והשיער נושר במחזוריות יתכן שבדיוק בתקופה זו נשר לך ועכשיו פחות. כדי להיות בטוח אם הנך נושא את גן ההתקרחות אני מציע לך לעשות אצלי בדיקה גנטית שבאמצעותה תוכל לדעת אם יש לך את הגן ובהתאם להחליט על טיפול. מידע נוסף על נשירת שיער www.hairloss.co.il

24/03/2009 | 09:27 | מאת: תומר

אני יודע שלוקח זמן עד שפרופסיה מתחילה לעבוד אבל בחיים לא שמעתי על זה שהיא מגבירה נשירה - נראה לי שזה יכול לנבוע מבעיה בריאותית אחרת או מלחץ.

מנהל פורום טיפול בנשירת שיער והתקרחות