בבקשה מספר שאלות על נשירת שיער מצב הקרקפת ופרופסיה

דיון מתוך פורום  טיפול בנשירת שיער והתקרחות

29/07/2008 | 12:08 | מאת: דניאל

שלום ד"ר, בשנה האחרונה סבלתי מנשירת שיער חריפה מאד שהובילה להידללות השיער וחשיפת מפרצים קטנה.. הייתי אצל רופא עור והוא נתן מרשם לפרופסיה.. אני לוקח פרופסיה כבר 7 חודשים ובתקופה מסויימת היה נראה לי שזה עוזר, אומנם בחודשיים האחרונים שמתי לב שההידללות של השיער גוברת והנשירה מחמירה (אולי אפילו יותר), בנוסף הקרקפת והשיער שלי נהיו בשנה האחרונה שומניים מאד (אם חפפתי בלילה עד הערב שלמחרת כבר אני מרגיש שאני חייב לחפוף שוב כי השיער והעור קרקפת שומניים). בנוסף לכל זה לאחר שבזמן האחרון שמתי לב שהידללות החמירה והנשירה גוברת נכנסתי לסטרס ומתח נפשי מטורף.. אני בן אדם שהחיצוניות נורא נורא חשובה לו (כמה שזה נשמע שטחי).. ואני לא יכול לראות את עצמי נהנה מאיכות חיים בצורה כזאת. אני יודע שהמתח הנפשי רק מחמירים ומגבירים את הבעיה, אבל כיוון שזה נמשך ומחמיר כתוצאה מכך גם המתח והדיכאון מחמירים וזה מעגל שאני לא יודע איך לשבור.. ובנוסף לכך אם להיות כן בחצי שנה האחרונה הייתי שותה המון אלכוהול ומעשן הרבה (לא סיגריות).. דברים שהפסקתי לעשות לאחרונה כי אני חושב שהם אולי גם גרמו לנשירה, האם יש קשר בינהם באמת? האם יש מה לעשות במצב הזה? האם הפרופסיה לא אמורה לעזור? יש דרך שאפשר לשנות בחזרה את מצב השיער ולגרום לא להיות בריא ולא שומני שוב כמו שהיה בעבר? אודה לך על דעתך..

29/07/2008 | 12:29 | מאת: דניאל

מאז שהתחילה לי תקופת הנשירה אני מרגיש כל הזמן תחושה מוזרה בקרקפת באיזורי הנשירה.. מן כאב מוזר שכזה, כאילו העור שלי דוחה את השיער מהראש.. לתקופה חשבתי שזה פסיכולוגי, אבל ככל שהזמן עבר זה היה מוחשי יותר ויותר האם יש הסבר ופיתרון לתופעה?

29/07/2008 | 14:58 | מאת: ד"ר אלכס גינזבורג

שלום דניאל, אין קשר בין העישון והשתייה לנשירת השיער. האם ביצעת תצלום לפני שהתחלת לקחת את התרופה. עקרונית, רק לאחר שנה ניתן לראות את התוצאות של הפרופסיה, אז כדאי להמתין ולבצע השוואה בין התמונות.

29/07/2008 | 17:12 | מאת: תמיר

גם אני, כמוך, בנאדם שהחיצוניות חשובה לו, אבל מרמה מסויימת אתה עלול להזיק לעצמך, ונדמה לי שזה מה שקורה כאן. אתה כותב שהתחלת לקחת פרופסיה והיא עזרה לך, וזה הגיוני כי התרופה באמת עוזרת להרבה אנשים. אבל אתה כותב על דיכאון ומחשבות אובססיביות על נשירה, ובעקבותיהן התחדשות של הנשירה - יותר מדי לחץ יוצר מן מעגל אימה של סבל ונשירה, שאף תרופה לא תעזור לו.

מנהל פורום טיפול בנשירת שיער והתקרחות