הדלדלות השיער בגיל צעיר

דיון מתוך פורום  טיפול בנשירת שיער והתקרחות

22/08/2007 | 15:35 | מאת: ירון

שלום דוקטור. קיום אני בן 16.5 והשיער שלי מאוד דליל.. כשהשיער שלי דיי ארוך לאחר תקופה שאני לא מסתפר - אם אני משחק בו קצת אז נושרות עד כ-15 שערות. אני חייב לציין שבגלל זה אני מסתפר מאוד מאוד קצר - אפשר להגיד תספורת צבאית - ולזמן ממושך אין שום נשירה - רק לאחר שהשיער נהיה ארוך הנשירה חוזרת. כרגע- השיער שלי קצר והדלילות נראית מאוד לעין. לדעתי גם אם הנשירה גנטית - כי לאבא שלי יש קרחת - גיל 16.5 הוא מוקדם להתקרחות. אני משתמש במינוקסי 5 כבר חודש ומקווה שהמצב ישתפר. עשיתי בדיקות דם והכל תקין. כפי שאני זוכר את עצמי מלפני שנתיים - השיער היה הרבה יותר מלא.. משהו שאני חייב להגיד זה שיש לי אח בן 10 וגם לו השיער דליל.. אמנם לא כמוני אבל רואים שהוא דליל.. ובגיל 10 - עוד עוד לפני ההתבגרות המינית - כשאין הרבה טסטוסרון כמו אצלי בגיל ההתבגרות - ממש מוזר שהשיער מדלדל (כשהוא היה יותר קטן השיער היה יותר מלא) יש לי גם אח בן 25 ואצלו השיער מלא בלי שום בעיות... אבל מה הבעיה אצלי ואצל אחי הקטן? כי לדעתי לא חייב בהרכח שזאת תהיה התקרחות תורשתית מפני שלא מתחילים להתקרח בגיל 10... ואפילו לא ב16.5 יכול להיות שזאת מחלה? או משהו אחר? מה שכן, הלכתי לרופא עור והוא רשם לי מינוקסי 5 בטענה שזה תורשתי.. אבל לדעתי זה לא תורשתי בהרכח על סמך האח הקטן ואשמח לקבל ממך גם חוות דעת על סמת העובדות שהצגתי כאן. תודה רבה ויום טוב, ירון.

22/08/2007 | 15:39 | מאת: ירון

עד לפני חודש השתמשתי בכדורי מינוציקלין נגד פצעי בגרות.. והשתמשתי בהם כשנה. כדורים אלה הורסים את החלבון קרטין, אותו חומר שממנו עשוי השיער. הפסקתי להשתמש בכדורים אלו בגלל זה. אז השאלה הנוספת שלי היא : האם יכול להיות שהמינוצקלין הוא זה שגרם להדלדלות השיער? ואם כן, הפסקת השימוש בו תגרום להתחדשות השיער?

26/08/2007 | 09:00 | מאת: ד"ר אלכס גינזבורג

שלום ירון, על פי מה שתיארת, זה נשמע גם לי עניין גנטי. אני לא יכול בוודאות לומר לגבי אחיך בן ה-10 מה סיבת הדילול מכיוון שלא ראיתי אותו. במשפחה אחת יכול להיות אח עם שיער דליל ואילו השני עם שיער מלא. מינוצקלין לא גורם להידלדלות שיער.

מנהל פורום טיפול בנשירת שיער והתקרחות