נשירת שיער מסיבה לא ברורה

דיון מתוך פורום  טיפול בנשירת שיער והתקרחות

12/08/2007 | 23:19 | מאת: אלין

ד"ר גינזבורג שלום אני בת 24, סובלת כשנה וחצי מנשירה חריפה. אציין כי אני נוטלת גלולות מליאן כבר שלוש שנים (מלבד הפסקה של חודשיים לפני כחצי שנה), תזונתי יחסית מאוזנת (בדיקת דם הראתה שאין חוסרים מלבד רמת b12 גבולית), לא עברתי משבר מנטלי או מחלה שיכלו לגרום לנשירה כזו. כמו כן, אני סובלת מאלרגיות בעור (בקיץ בלבד). עור הקרקפת שלי די שמנוני ואני סובלת מקשקשים במידה קלה. רופא העור שלי נתנה לי tribamin שנטלתי 3 חודשים וזה לא עזר רופא עור אחר אמר לי לחפוף כל יום בשל שיער שמנוני בקיצור, לא קיבלתי תשובות מקצועיות במיוחד והרופאים הודו בפניי כי הם לא יודעים איך לעזור לי מה יכולות להיות הסיבות לנשירה חריפה במשך תקופה כה ארוכה? כיצד ניתן לדעת האם זוהי נשירה מסיבות גנטית או נסיבתיות? האם יש קשר לכך שבאיזור הקדמי (מעל המצח) חלה התדלדלות שיער חריפה או האם זה טבעי בשל הנשירה? תודה מראש, אלין

13/08/2007 | 10:59 | מאת: אלין

אני רואה כי יש צמיחה מחודשת של שיער והשערות החדשות נראות לי די עבות וחזקות. מצד שני, אני רואה גם שנושרות לי שיערות קצרות יחסית, שלא סיימו עדיין את שלב הצמיחה המלא כפי שהיו אמורות. האם זה אומר שהתקצר שלב הצמיחה של השערות בשל הורמון DHT בהכרח, או שיכול להיות שלפני מספר חודשים השערות האלה נכנסו למצב מנוחה בשל סיבה אחרת?

14/08/2007 | 14:20 | מאת: ד"ר אלכס גינזבורג

שלום אלין, ראשית ציינת כי עשית הפסקה בגלולות, מה שיכול היה לגרום לשיבוש הורמונאלי ולגרום לנשירה שיכולה להימשך כמה חודשים לאחר הפסקת השימוש. אני לא יכול לתת לך פיתרון דרך האינטרנט מבלי לראותך. נשאלת באמת השאלה האם את רואה צמיחה של שיער. אם יש לך שיער שומני, יש לחפוף כמובן יום יום.

מנהל פורום טיפול בנשירת שיער והתקרחות