כלב עם קדחת קרציות בשלב כרוני

דיון מתוך פורום  וטרינריה

04/06/2015 | 18:29 | מאת: אריאל

שלום יש לי רועה גרמני מעורב, שאובחן עם קדחת קרציות. קיווינו שתפסנו את זה בזמן והיו סימנים מעודדים לאחר סיום האנטיביוטיקה אך לצערי בספירה האחרונה שוב צנחה ספירת הטסיות ובמשטח נמצאו רק טסיות בוגרות, איינשטיין מאבד משקל ונמצא עם חום תמידי. כרגע אנחנו מחכים לתוצאות שיאשרו לנו שהוא בשלב הכרוני. השאלה שלי האם הוא יכול לחיות חיים נורמטיביים בעזרת תרופות? והשאלה היותר קשה היא איך לקבל את ההחלטה להמיתו, קראתי על המוות הנוראי שהמחלה הזו גורמת, ולא מגיע לו ללכת ככה, מצד שני הוא עדיין אוכל, עדיין מראה אהבה, הפחד הכי גדול שלי זה להגיע לבית יום אחד ולמצוא אותו ללא רוח חיים בידיעה שהוא סבל לבד בשעות האחרונות שלו.

לקריאה נוספת והעמקה
04/06/2015 | 19:15 | מאת: ד"ר יובל סמואל

אריאל שלום דבר ראשון אני מצטער מאוד לשמוע על מצבו של כלבך האהוב. אני אשמח לנתונים נוספים כגון מה היה הטיפול שקיבל עד כה ומה הייתה תוצאת ספירת הדם האחרונה שלו. במצבים שיש חשש שהפגיעה היא כרונית ניתן לשלב טיפול עם סטרואידים ואף תרופות נוספות לבחון האם יש שיפור בתמונת הדם ולראות כיצד הטיפול התרופתי משפיע על הכלב. הכלב יכול לחיות טוב גם עם טיפול תרופתי. שיקולי המתת החסד צריכים להיות בהתאם למצב הכלב ולתמונת הדם שלו. כל עוד הכלב אוכל, חיוני וקם לעשות צרכים אפשר לטפל בו בבית. בהצלחה

04/06/2015 | 19:29 | מאת: אריאל

בספירת דם אחרונה טסיות דם ירדו ל20 (בדיקה אחרונה הייתה 249 לאחר סיום טיפול אנטיביוטי) כדוריות דם אדומות היו בטווח נורמלי, אך בבדיקת משטח, נמצאו כדוריות בוגרות בלבד. סיים טיפול אנטיביוטי של דוקסילין בשילוב פרדניזון לפני שבוע. כרגע חזר לטיפול סטרואידי מכיוון שהטיפול הנל הראה סימני שיפור. כרגע אנו מחכים לתוצאות בדיקה ביוכימית. בנוסף הכלב סובל מכאבי מפרקים וחום ומטופל באופטלגין, בנוסף לירידת משקל (45 ל42).

08/06/2015 | 14:42 | מאת: ד"ר יובל סמואל

אריאל שלום כאשר מדברים על קדחת קרציות בשלב הכרוני, אנחנו מדברים בעצם על פגיעה במח העצם, כך שנראה ירידה גם בכדוריות האדומות ולאחר מכן גם בכדוריות הלבנות. רצוי לשלב את הטיפול הסטרואידי עם אנטיביוטיקה כגון דוקסילין (ניתן לשלב אחת לשבועיים זריקת אימיזול) וכמובן מגני קיבה למנוע נזק משני של הסטרואידים.

מנהלי פורום וטרינריה