חתול תוקף את הזנב של עצמו

דיון מתוך פורום  וטרינריה

09/02/2011 | 04:18 | מאת: שיר

החתול שלי בן 5, הוא מתנהג רוב היום בסדר, אבל בזמן האחרון יש לו התקפים פתאומיים הוא מביט על הזנב של עצמו ותוקף אותו ממש בברוטליות. הוא נהם עליו ממש כאילו רואה רוח רפאים. הוא יכול שעה שעתיים לרדוף אחריו וממש לנשוך את עצמו. לפני יומיים שמתי לב שכבר רואים לו את הזנב עצמו (הוא תלש לעצמו את הפרווה), התקשרתי לוטרינר, הוא אמר לי לקנות לו צעצועים ואם זה לא יעזור להביא אותו. לדעתי זה משהו חמור, הבעיה היא שמאוד קשה להוציא אותו מהבית הוא עושה את הצרכים על עצמו מרוב פחד ולרוב הוטרינר לא מצליח להוציא אותו מהכלוב. רציתי לדעת אם התופעה הזו מוכרת, וכמו מה זה נשמע ואם אתם מכירים וטרינר שיכול להגיע הביתה ולאבחן. החתול ממש סובל וגם בני המשפחה. תודה

לקריאה נוספת והעמקה
09/02/2011 | 11:28 | מאת: ד"ר טליה מור

יתכן ומדובר בבעיה התנהגותית, אך טרם מחליטים זאת יש לבצע בדיקה מלאה לשלול בעיות בריאותיות. אפשר לתת לו כדור לצורך טשטוש לפני ההגעה לוטרינר. את הכדור ניתן להשיג אצל וטרינרים בלבד.

10/03/2011 | 05:35 | מאת: מישהי

שיר...!אני מבינה אותך,לי יש חתול חדש שהגיע אלינו ממשפחה והוא מתנהג כפי שתיארת גם!יש לי השערה לגבי זה ששוה לנסות להתמיד בה..אני חושבת שאולי זו הרעלת כספית מטונה.האם חתולך אוכל טונה כל יום אם כן רצוי להפסיק לדעתי כי טונה מכילה כספית מרובה מהים.כספית גורמת להפרעות מוחיות גם אצל בני אדם...וניראה לי ששווה להוריד גם כמות חלבונים מרובה ולתת אוכל מאוזן וגם רסקיו במים.שווה להתמיד בכך הרבה חודשים גם אים אין שינוי מיידי...לדעתי.

31/10/2019 | 17:23 | מאת: למה הכוונה?

מקבלת התקפים של טירוף, תוקפת את הזנב, נוהמת וצורחת. אין לה פצע שעלול לגרום לה להתנהגות כזאת

תקיפת זנב עצמית אצל חתולים היא תגובת עקה (סטרס) מוכרת. הגורם לכך הוא לרוב גורם-סטרס קבוע בבית, אך יכול להיות גם גורם-סטרס שהחתול נתקל בו באופן חד פעמי או נקודתי. בחלק מהמקרים כרוך בתופעה גם גורם רפואי כגון כאב מקומי. במקרה כזה נדרש איבחון התנהגותי וטרינרי, שלרוב מתבצע בביקור בית. לאחר איבחון זה, יתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות על מנת לשלול גורמים בריאותיים נוספים שמשפיעים על הבעיה. במידה והאבחנה היא התנהגותית בלבד, לרוב הטיפול הוא תרופתי. זוהי תשובתה של ד"ר נועה הראל המתמחה בנושא התנהגות בע"ח.

מנהלי פורום וטרינריה