תכשירים דרך הפה ומניעת קדחות קרציות

דיון מתוך פורום  וטרינריה

02/08/2017 | 16:23 | מאת: אורנה

התכשירים החדשים למניעת פרעושים וקרציות קוטלים את הקרציות תוך 24-48 שעות. זה לכאורה לא מספיק מהר כדי למנוע העברת טפילים כמו ארליכיה ובבזיה? מטריד הניסוי הזה (מומן ע"י Bayer אבל רוב המחקרים על יעילות מוצרי ההדברה ממומנים ע"י היצרניות): https://parasitesandvectors.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13071-016-1636-9 ברבקטו ונקסגארד לא לגמרי הצליחו למנוע ארליכיה, אדוונטיקס כן (פרמתרין דוחה קרציות).

לקריאה נוספת והעמקה

ברבקטו מתחיל לעבוד תוך 4 שעות ותוך 8-12 שעות מגיע לשיא הפעילות, משך זמן שאמור כביכול למנוע העברת קדחות קרצית. קיימים לא מעט מחקרים אודות בטיחות השימוש ויעילות השימוש שאינם מחקרים ממומנים. אדוונטיקס הינו תכשיר המיוצר על ידי בייאר ומחקר זה שצירפת בא להראות אפקטיביות שלהם על פני המתחרים, כמו שציינת מחקר ממומן וכך צריך להתייחס. צריך להתייחס בהקשר זה דווקא למחקרים בלתי תלויים והאם שם הושגו תוצאות דומות. הנה מחקר של MSD יצרנית ברבקטו שהשווה ברבקטו, נקסגרד ותכשיר נוסף מאותה משפחה אל מול אדוונטיקס עם מסקנות הפוכות למחקר שצירפת, שיא הפעילות של הכדורים מהירה יותר מהאמפולות https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27912787 מחקר נוסף https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25406442

02/08/2017 | 19:47 | מאת: אורנה

תודה על התשובה. לא הצלחתי בינתיים למצוא מחקרים בלתי תלויים. אני ממשיכה לחפש. עוד דבר שמדאיג אותי זה העומס המצטבר על הכבד בשימוש ממושך, ובמיוחד לכלב שמקבל תרופות נוספות קבועות. בדף MSDS של ברבקטו כתוב שרואים עליה באנזימי כבד אחרי 90 יום במינון מקסימלי. יש לי כלבה מבוגרת שמקבלת סטרואידים באופן קבוע, אדוונטיקס עשה לנו את העבודה במשך שנים. לאחרונה הוספנו נקסגארד בגלל מכת פרעושים בחצר, וכעת צריך להחליט עם מה ממשיכים. (אני לא חושבת שהאדוונטיקס ממש נכשל עם הפרעושים, ראיתי אותם גוססים על המצעים שלה).

אין שום בעיה להמשיך להשתמש באדוונטיקס. לגבי ברבקטו ונקסגארד. הם בטוחים לשימוש ואפילו במינונים גבוהים בהרבה מאלו שמותווים לשימוש. ת"ל עיקריות הם קלים וחולפים ובעיקר של מערכת עיכול-שלשולים והקאות. הנה מחקר בהקשר של ברבקטו: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24606886 אין התנגשות בין השימוש בו וסטרואידים (ראי ערך זה בעלון התרופה) אגב הנה מאמר שהשווה בין כלבים מטופלים בברבקטו לכלבים ללא טיפול בהקשר של נגיעות בבזיה וכלבים שקיבלו במהלך הניסוי ברבקטו לא פיתחו בבזיוזיס. PREVENTION OF TRANSMISSION OF BABESIA CANIS BY DERMACENTOR RETICULATUS TICKS TO DOGS TREATED ORALLY WITH FLURALANER CHEWABLE TABLES (BRAVECTO™)

03/08/2017 | 10:09 | מאת: אורנה

מנהלי פורום וטרינריה