סידור כסאות ילדים ברכב.

דיון מתוך פורום  "בטרם" - לבטיחות ילדים

09/06/2014 | 19:47 | מאת: אלון

בני הגדול בן 6-יושב בכסא בוסטר במושב אחורי בת אמצעית בת שנתיים וחצי יושבת בכסא בטיחות גם כן במושב האחורי הקטנה בת חצי שנה ,עוברת בעוד כחודש מסלקל ,גם לכסא בטיחות. כעת יושבת בסלקל מקדימה,במושב ליד הנהג. השאלה היא איך אני מסדר 2 כסאות בטיחות ובוסטר במושב אחורי? יש לציין שפיזית אין מקום במושב האחורי ל-3 כסאות כאלו. האם ניתן לשים כסא בטיחות אחד מקדימה,במושב ליד הנהג וכך שהבוסטר והכסא בטיחות השני נמצאים במושב האחורי? יש לציין שחשבנו כבר להחליף את הרכב בשל מצב זה... מה ההמלצות שלכם?

אלון שלום, לפי הנחיות ארגון בטרם יש להסיע את הילדים במושב האחורי של הרכב, עד גיל 13. זאת מכיוון שמרבית תאונות הדרכים מערבות את החלק הקדמי של הרכב. לכן, כאשר ילדים יושבים במושב האחורי, אנו מרחיקים אותם מאזור הסכנה (עדיפות למרכז המושב האחורי). גם התינות בסלקל, כמובן שצריכה להיות במושב האחורי ולא הקדמי. במקרה שלכם אתה מתאר מצב בו שלושת הכסאות אינם נכנסים יחד במושב האחורי. במידה וכך הדבר, עומדות בפניך 2 אפשרויות: 1- בדקו האם ניתן לרכוש אחד ממושבי הבטיחות שיהיה צר יותר, כך שיאפשר ל-3 המושבים להכנס יחד מאחור. ישנם מושבים צרים יותר (סלקל למשל) שייתכן שיאפשרו הסעה של כולם מאחור. זה גם זול יותר מאשר להחליף את הרכב:) אתה מוזמן לפנות למוקד המומחים שלנו למידע נוסף:[email protected] 2- במידה וההצעה הראשונה אינה מתאפשרת, ובכל מקרה אחד הילדים חייב לשבת מלפנים, עדיף להסיע את הילדה במושב הבטיחות מלפנים, ולא את התינוקת בסלקל. זאת מכיוון שהסלקל אשר מותקן נגד הכיוון, בעצם חושף את ראשה של התינוקת לקרבה הגדולה ביותר לאיזור הסביר שיפגע בעת תאונה. בנוסף, הילד היושב בבוסטר אינו מוגן במושב בטיחות סביבו כך שהנו חשוף יותר. מכאן שבהעדר ברירה אחרת עדיף להתקין את מושב הבטיחות מלפנים. בברכה, כרמית

10/06/2014 | 11:44 | מאת: אלון

תודה רבה על התשובה המהירה והיעילה. טוב לדעת שיש כסאות בטיחות צרים.מוזר שבחנויות לא מספרים זאת... התינוקת שיושבת בסלקל מקדימה אעביר אותה למושב האחורי ואת הבת האמצעית שיושבת בכסא הבטיחות ,אעביר למושב שליד הנהג. בכל מקרה בעוד כחודש לערך,התינוקת כבר לא תזדקק לסלקל אלא לכסא בטיחות. ואז בכל מקרה אצטרך לרכוש כסא בטיחות שיחליף את הסלקל. כדי לייעל את נפח המושב האחורי,אולי אפילו ארכוש 2 כסאות בטיחות צרים,וכך ייתכן שיהיה מקום מאחורה ל-2 הבנות וגם לבן הגדול שיושב בבוסטר. תודה על תשובתך.

מנהל פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים