נסיעה עם תינוק במונית

דיון מתוך פורום  "בטרם" - לבטיחות ילדים

20/08/2012 | 16:53 | מאת: חני

שלום רב, מאחר ולא ניתן להתקין בכל נסיעה במונית כיסא בטיחות ולא ניתן להסתובב איתו, מה המלצתכם בקשר לנסיעה כזו? ומה הוראות החוק? תודה.

חני שלום, קיים מושב בטיחות שנקרא sit n' stroll שהופך לעגלה וניתן לחגור אותו במונית והוא בוודאי עדיף על חגירה עם חגורת בטיחות בלבד. המושב מתאים גם לטיסות. אתרים בהם ניתן לראות את המוצר: http://babyproducts.about.com/od/travel/gr/sitnstroll.htm http://www.lillygold.com/ כמו-כן, קיימים בוסטרים המתאימים החל מ-9 ק"ג, קלים לנשיאה שגם הם יכולים להוות פתרון לנושא. בחוק, תקנה 83 א' מחריגה מוניות ("...לא יסיע אדם במושב קדמי ברכב מנועי ובמושב אחורי ברכב מנועי ששנת ייצורו 1983 ואילך, למעט אוטובוס, מונית ואופנוע...") - כלומר, ניתן להסיע ילדים במונית ללא מושב בטיחות. יחד עם זאת, יש לציין שהצורה הבטוחה ביותר להסיע ילדים במונית היא באותה צורה כמו שמסיעים ילדים ברכב פרטי – בהתקני ריסון בהתאם לגילם ומשקלם של הילדים. בברכה, רינת, צוות מומחי בטרם

29/08/2012 | 00:15 | מאת: חני

שלום שוב, במקרה שלא אוכל לרכוש את המוצר שהמלצתם עליו, האם ההמלצה היא לקחת את התינוקת עלי במנשא ולחגור אותה אתי? אם כן - היכן הכי בטוח בדרך זו לשבת ברכב (אני מבינה שבמקרה של חס וחלילה תאונה, כריות אויר עשויות להיות מסוכנות עבור תינוקות). תודה.

מנהל פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים