סלקל מקסי קוזי- האם בטוח לשימוש?

דיון מתוך פורום  "בטרם" - לבטיחות ילדים

15/01/2017 | 10:29 | מאת: אחת

שלום רב קיבלתי סלקל משומש לכאורה נראה טוב ובמצב דיי חדש של חברת מקסי קוזי דגם סיטי. לאחרונה קראתי קצת על הנושא והבנתי שצריך לשים לב שהוא עומד בתקן. מצאתי שמוטבע על תחתית הסלקל תאריך 2005. אני לא יודעת אם זה תאריך הייצור. האם אפשר להשתמש בסלקל הזה? אם לא לנסיעה אז רק לפחות להוציא את התינוק מבית החולים עד לרכב ושם להעביר אותו לכיסא בטיחות שנרכוש?

שלום רב, אורך החיים של מושבי בטיחות הוא נושא שנוי במחלוקת ואיננו חד-משמעי, ישנם מושבים בהם יש הגבלת זמן שימוש ויש מעטים שבהם לא מוגדר זמן השימוש. הגבלת זמן השימוש במושבי הבטיחות על ידי היצרנים נובעת ממספר סיבות, העיקרית שבהן היא עדכון תקני הבטיחות באופן תדיר- הטכנולוגיה משתפרת ובהתאם התקנים. בנוסף לכך, יצרני מושבי הבטיחות משפרים את בטיחות ונוחות השימוש במושבי הבטיחות שלהם, גם מעבר לנדרש בתקן הבטיחות, ולכן בעקרון מומלץ להשתמש במוצר המספק לצרכנים את מירב הבטיחות. כמו כן, ישנם היבטים הנוגעים גם לעמידות וחוזק החומרים לאורך השנים. תוקף השימוש של מושבי בטיחות מכל הסוגים (סל קל, מושב בטיחות או בוסטר) מוגדר ע"י היצרן עצמו- הוא מופיע בחוברת הוראות היצרן של מושב הבטיחות או לעיתים על גב מושב הבטיחות עצמו. קיימת שונות בין יצרנים שונים (למיטב ידעתנו, הגבלת תוקף השימוש נעה בין 5-8 שנים) ולא ניתן להגדיר משך שימוש אחיד. לכן יש לבדוק את הנושא ספציפית לכל מושב שרוצים להשתמש בו. במושבי בטיחות שהיצרן קבע תוקף שימוש, מומלץ להישמע להוראותיו ולהשתמש במושב הבטיחות עד לתאריך המומלץ על-ידיו .יצרן מושב הבטיחות מקבל אישור תקן לפי הגדרות שימוש ספציפיות ולכן בכל חריגה מהוראות השימוש, כולל משך השימוש (כמו בתרופה), לא ניתן לדעת מה יקרה בזמן תאונה ואם המושב יספק את ההגנה המובטחת במידה הזהה למוצר חדש (גם אם לא נצפים ליקויים במושב). במידה ומעוניינים להשתמש במושב הבטיחות זמן ארוך יותר מהמצוין על-ידי היצרן, צריך לבדוק זאת מול היצרן. חברת maxi-cosi מציינת במפורש כי חישוב הזמן לשימוש הוא מתאריך הרכישה ומאפשרת לרוב 5 שנות שימוש מיום הרכישה. בכל מקרה יש לבדוק בחוברת ההוראות של מושב הבטיחות את הוראות היצרן בנושא זה או להתייעץ עמו במידה ורוצים להאריך את השימוש במושב. בברכה, נירי, צוות מומחי מוקד 'בטרם'

19/01/2017 | 18:54 | מאת: אחת

תודה רבה על התשובה. שמתי לב שהסלקלים שמוכרים כיום הם משודרגים ביחס לסלקל שקיבלנו משנת 2005. יש בהם מעין מגן לראש ועוד ריפוד באיזור הכתפיים, לכן אנחנו מעדיפים כבר לקנות מוצר חדש ולא אחד כזה שהגיע אלינו בלי הוראות ואנחנו לא יודעים מה עבר עליו.

מנהל פורום "בטרם" - לבטיחות ילדים