כתמים חומים ליום אחד במקום מחזור כבר שנה

דיון מתוך פורום  דימומים גינקולוגיים בלתי סדירים ורפואת נשים

01/09/2021 | 13:19 | מאת: אלונה

היי, בת 29, לא לוקחת גלולות, מחזור סדיר בדר”כ. בשנה האחרונה המחזור מגיע בזמן אך אין זרימת דם, ז”א יש רק כתמים חומים למשך יום וזהו! כלומר אין כמעט דימום בכלל. זה כל המחזור שלי, יום אחד של כתמים חומים, וכך כל חודש חוזר חלילה כבר שנה וזה לא משתנה. הייתי אצל כמה רופאי נשים אך אני מרגישה שהם לא לוקחים אותי ברצינות, הייתה רק רופאה אחת מדהימה שנתנה לי לעשות כמה בדיקות הורמונליות בסיסיות, בדיקת ביוץ ואולטרסאונד וגינלי שאגב יצאו תקינות חוץ מפרולקטין קצת גבוה ועכשיו היא יצאה לפנסיה ואני אובדת עצות. אגב את התשובות נתנה לי רופאה אחרת שלא כל כך התעניינה בסיטואציה. חשוב לציין שגם עליתי 15 קילו בשנים האחרונות ולא שיניתי תזונה או אורח חיים וגם יצאו לי פצעונים שוב, זיעת יתר ויש לי נשירת שיער מטורפת יותר מהרגיל. אני מחכה לתור לאנדוקרינולוג אך ממש מודאגת. מה זה יכול להיות? ואיזה בדיקות נוספות אני צריכה לעשות?

נראה כי התשובה בגוף השאלה, עליית המשקל והפרולקטין קרוב לוודאי גרמו לכך. יש לראות את כל התמונה ההרומונלית בתקווה שנקלחה בעת הוסת לוודא שאין הפרעות נוספות. אין סיבה לדאגה ניתן יהיה בעזרת הפחתת משקל וטיפול הורמונלי לחזור לוסת כמקודם. בהצלחה!

09/09/2021 | 01:29 | מאת: אלונה

תודה רבה על המענה. אני רוצה רק לחדד את הסיטואציה שהפרולוקטין הוא גבוהה במקצת, לא משמעותית, והוא אכן נעשה בזמן הוסת ומעל 3 שעות ערות. ולמה אתה מתכוון כשאתה אומר לראות את כל התמונה ההורמונלית? ולגבי העליה במשקל אני יכולה להגיד לך שעד לפני שנה הייתי רק 2 קילו פחות והוסת שלי הייתה ממש רגילה עם זרימת דם כמו תמיד, אז 2 קילו זה מה שעשה את ההבדל? באמת שואלת כדי להבין, כי זה פשוט לא נשמע ולא מרגיש לי הגיוני שההשמנה גרמה לזה. רק כדי שתבין אני לא בן אדם שמן בכלל גם אחרי העלייה במשקל. יכול להיות שזה מצב הפוך של חוסר איזון הורמונלי שגרם לי להשמנה ו/או למצב של חוסר וסת ושאר התסמינים? כמו למשל עליה ברמות הקורטיזול? יש לי כמה סיבות שאני מעלה את זה, אבל העיקרית מביניהן היא שלפי הבנתי הקורטיזול מדכא את מערכת החיסון ולי יש אורטיקריה כרונית קשה כבר שנים רבות וממש בשנים האחרונות (כשגם קרתה העליה במשקל) האורטיקריה נעלמה כלא הייתה.

מנהל פורום דימומים גינקולוגיים בלתי סדירים ורפואת נשים