כאב כרוני בכתף

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

30/01/2009 | 09:36 | מאת: מ.יוסף

אני סובל מכאב כרוני בכתף ימין מזה כחודשיים. הכאב פרץ ללא כל סיבה. זה הביא לכאבים חזקים בלתי פוסקים ולהגבלה בתנועות, כל הזמן.אני סובל מאד. צילומי אולטרא סאונד ורנטגן כתף היו לדברי הרופאים תקינים. צילום עמוד שדרה צוארי - CT - הראה שינויים ניווניים . ניסיתי תרופות כמו ארקוקסיה וטרמדקס,ולא הרגשתי שיפור דרסטי. אורטופד הזריק לי לכתף לפני 4 ימים זריקת קורטיזון (נדמה לי בשם ENDOSPRAM)ורשם לי ETOPAN 400 פעמיים ביום. שאלתי : קראתי שיש סיכון לקשישים בתרופה ETOPAN (אני מתקרב לגיל 60). האם יש סיכון בתרופה? אבקש לקבל גם ייעוץ לגבי כל בעיית הכתף שתארתי לעיל. האם ניוזליטר דוקטורט השבועי הוא עתון אלקטרוני או משהו שמגיע הביתה ? בתודה מ. יוסף.

31/01/2009 | 16:00 | מאת: דניאלה

יוסף שלום רב, ראשית מס' הבהרות- גיל 60 ממש לא מתקרב להגדרה של "קשיש", זה יותר בהגדרה של מבוגר+ . דבר נוסף, חודשיים של כאב- אפילו אם לך כמובן זה מראה כנצח, זהו לא כאב כרוני, שכן כדי שכאב יוגדר ככרוני עליו להימשך, כתלות בהגדרות בין 3 ל-6 חו' לפחות . לשאלותיך- אטופן, כמו כל תרופה שהיא יכולה להיות עם תופעות לוואי מסוימות. התופעות אינן בהכרח תלויות בגיל, אך אם האדם במצב בריאותי וגיל פחות טובים וקורה לו סיבוך רפואי משמעותי מתרופה, יתכן והסיכוי להתאושש ממנו פחות טוב מאשר אצל איש צעיר ובריא. דרך אגב, התופעות והסיכונים של אטופן וארקוקסיה כמעט זהות לחלוטין, פרט לסיכון מעט מוגבר לדמום ממע' העיכול שיש באטופן, ושניתן למנוע על ידי שימוש בתכשירים כמו לוסק/אומפרדקס במקביל. אם אין לך בעיות לב, לחץ דם ארוע מוחי בעבר וכד', הגיל עצמו אינו סיבה שלא לקחת את התרופה. מומלץ כאמור לשמור על הקיבה, וכן לעקוב מידי פעם על תפקודי כילייה. מעבר לכך, זריקות מקומיות נוטות להשפיע לאט יחסית כך שיתכן שבעוד מס' ימים תחוש בהקלה. במידה והכאב לא יוקל, הייתי מציעה לשוב לאורטופד שבדק אותך ולהשלים ברור של האיזור על ידי הדמייה טובה יותר ולוודא שאין בעיה גרמית- למשל לשקול ביצוע של CT לאיזור הכואב (אולטרסאונד מראה היטב שרירים בעיקר ורקמות רכות, ורנטגן מראה תמונה כללית של שברים ושינויים ניווניים אך לא מצבים עדינים יותר )

03/02/2009 | 10:44 | מאת: ליוסף

זה מגיע במייל - http://www.doctors.co.il/m-Doctors,a-Join.html

19/07/2009 | 18:59 | מאת: אורית

יוסף שלום, לפי התיאורים שלך זה בדיוק מה שאני סובלת ממנווהאורטופד אמר לי שזו מחלה שנקראת "כתף קפואה" פשוט תכתוב בגוגל מחלת כתף קפואה ותקרא משם, יש טיפולים של פיזיותרפיה ודיקור סיני ואני מקווה שזה יעבור לי ואם גם לך יש את זה אז רפואה שלמה גם לך.