ניתוח לכריתת עצב

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

06/08/2008 | 19:51 | מאת: רווית

לי יש תסמונת CRPS כתוצאה מניתוח שעברתי בכף רגל שבו פגעו לי בעצב. ביתייעצות של מומחה שהייתי אצלו הוא המליץ לי לעשות ניתוח לכריתת העצב שניפגע. ברצוני לדעת האם מישהו עבר ניתוח כזה ?? האם מומלץ ?? אני מאוד מפחדת מניתוח כזה כי הרופא הסביר לי שמה שיקרה בזה שלא תהיה תחושה באיזור הניתוח והתסמונת תעבור לגמרי.

08/08/2008 | 11:59 | מאת: דניאלה

רווית יקרה, ניתוחים הרסניים, כגון הנ"ל היו מקובלים בעבר, ועדיין יש מנתחים מ"הדור הישן" שממליצים אותם, אולם כיום הם שמורים אך ורק למצבים בהם אין ברירה וכל טיפול שניתן לא מצליח להשתלט על הכאב וחושבים אולי זה יצליח להיות מוצא אחרון. לצערינו לא הרבה ידוע לע המנגנונים של CRPS ,אך מה שכן ידוע הוא שהתערבות ניתוחית באיזור הפגוע מירב סיכוייה להחמיר את התסמונת ואת הכאב הרבה יותא מאשר לפתור את כל הבעיות. מאותה סיבה כיום כבר לא עושים קטיעות לטיפול בכאבי CRPS שלא ניסבלים, כאשר פעם זה גם היה נחשב טיפול מקובל, ועקרונית בקטיעה אתה גם חותך את העצבים הפגועים, וחשבו שזה יפתור את כל הבעיות, ולצער מרבית החולים, אם לא כולם, השמחה היתה קצרה, כי התסמונת חזרה בגדם ולרוב בעוצמות חזקות עוד יותר. חשוב גם להבין, שחלק ממה שקורה הוא שהכאב "ממרכז" את עצמו, כלומר אין כל הבטחה שבשלב זה הכאב בכלל מקור מאותו עצב קטן היקפי שרוצים לחתוך, וקרוב לוודאי שהוא מגיע מעמוד השידרה, ולכן הפעולה לא תקל על הכאב ורק תגרום לגירוי מקומי. כך שאם את שואלת אותי, ואת דעת הרפואה המודרנית, ואת כל דעתו של רופא כאב היום- כל אחד יגיד לך לא!!! בריש גלי. ניתוחים, ביחוד כאשר זה בא מכיוון של כירורג, זה נישמע לפעמים קורץ, ביחוד לאור המאבק היומיומי בכאב, ניתוח אחד קטן והכל יחלוף, אבל ברוב המיקרים זה לא כך, ו"שוכחים" לספר על אותם אחוזים של מה יהיה אם זה לא יצליח, ולהפך אם נישאר במצב גרוע ממקודם.אם זה היה כה פשוט, אז למה לא כולם עושים את זה ומבריאים? הבעיה עם ניתוח היא שכאשר הוא נעשה- אין כבר דרך חזרה, ואם זו היתה ההחלטה השגויה, לאחר שנילקחה, זה מאוחר להתחרט, ונישאר להתמודד עם התוצאות, ולכן חשוב למרות הרצון בתוצאות מהירות, לזכור שאין קיצורי דרך לשום דבר ששוה להגיע אליו. בהצלחה מכל הלב.

12/08/2008 | 22:17 | מאת:

שלום רב לך רווית, גם אני מכירה CRPS באופן אישי, בין השאר, וגם אני נפלתי בעבר בפח שבו האמנתי לפני כל ניתוח שזה הניתוח אשר יפתור את הבעיה אך כפי שדנילאה הסבירה לך, ניתוח זה דבר מסובך בהרבה כאשר סובלים מ-CRPS והרבה פעמים אנשים עוברים ניתוחים מן הסוג הזה לטפל בכאב ואז לבסוף נשארים עם הכאב הקודם ואם כאב חדש כי ניתוח מן הסוג הזה יכול לגרות את מעגל הכאב ולהחמירו. אין זה מחייב שזה מה שיקרה ואני אינני רופאה אך בעקבות הנסיונות שלי ולאחר שמיעת סיפורים מהרבה חולי CRPS, המסקנה שלי היא שהניתוחים הללו בדרך כלל רק מסבכים את המצב. אני ממליצה לך להתייעץ עם רופא כאב בכיר לפני שאת שוקלת צעדים מן הסוג הזה שכאמור, אין מהם דרך חזרה. אני יודעת עד כמה קשה לשאת את הכאב ולפעמים כל פתרון נראה טוב יותר מהמצב הקיים אך חשוב להיות מודע לאפשרות שהמצב יכול אף להתדרדר. כמובן שאם אין ברירה אז עוברים ניתוח (ועברתי ניתוחים דחופים מאז אך רק כשלא היה כל ברירה) אך היי בטוחה לפני כן שבאמת אין אופציה אחרת. מאחלת לך המון הצלחה, מנדי