כאבים בצד הפנים

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

30/07/2008 | 13:41 | מאת: נדי

האם מישהו טופל במחלה שנקראת TMJ. מזה מספר שני אני סובלת מכאבים בצד שמאל של הפנים. קיבלתי אטופן וארטופן והופניתי לנוירולוג ועדיין סובלת. הופניתי לפה ולסת. האם יש תרופה או רק טיפולים לכל החיים? אודה אם מישהו טופל במחלה ויוכל לעזור לי.

30/07/2008 | 19:18 | מאת: דניאלה

נדי שלום, אני מבינה שהופנית לפה-ולסת, לא הבנתי מהדברים האם נבדקת אצלו, או שטרם. לא לנו לתת את התשובה מה יהיה מהלך הכאב, ורק ניתן לקוות שאפשר יהיה למצוא פיתרון מיטבי עבורו, ושאם לא יחלוף לגמרי, לפחות ניתן יהיה להקל עליו כך שלא ימנע ממך לנהל אורח חיים פורה ואיכותי. פעמים רבות בהחלט כן ניתן לטפל במצבים של TMJ ולפתור את הכאב, עם זאת כאמור, חשוב לדעת שכיום יש שיטות רבות לטיפול בכאב ולהקלתו, כך שהאפשרויות לשיכוך כאב טוב הן רבות אין ספק שפנייה למומחה פה ולסת זה הדבר המומלץ בשלב הנוכחי. לעיתים ניתן לטפל ע"י שימוש בסדים לפה (סד לילה לרוב),ואז זהו טיפול זמני שעשוי לפתור את מקור הבעיה למשל. במידה וטיפול במיסגרת פה ולסת לא תיתן לך מענה מספק, כדאי יהיה בהמשך להתייעץ עם מרפאת כאב לגבי הקלת כאב טובה יותר .

06/08/2008 | 19:24 | מאת:

נדי יקרה אני יודעת על בשרי את הקשיים בהתמודדות עם כאבי פנים. אם תקראי את התשובה שנתתי בתשובה שמעלייך, את תמצאי מידע שיוכל לעזור לך. לא בטוח בכלל שניתן לרפא את הנוירלגיה ממנה את סובלת אך בהחלט ישנם עוד הרבה אופציות טיפוליות מעבר לשתי התרופות שנתנו לךעל מנת להקל עלייך ואני מאוד מקווה שאם טיפול נכון, יוכלו להקל עלייך. מאוד קשה להתמודד עם אי הוודאות של מצב שלא ידוע אם הוא יעבור או לא אך כרגע, לדעתי אך צריכה להתמקד במציאת דרך להפחית את הכאבים ולאפשר לך לתפקד יותר. המטרה היא כמובן להקל ולאפשר תפקוד טוב יותר ביום יום וזה האתגר הגדול של כולנו. גם אם כרגע להקל ולתפקד טוב יותר לא נשמע הרבה, זה לא מעט בכלל. אם תרצי שאפרט עוד, אני לרשותך. מקווה מאוד שיצליחו להקל עלייך, מנדי