פיברומיאלגיה, אלטרולט ועייפות תמידית- שאלה

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

02/07/2008 | 17:53 | מאת: ריקי

אני נערה בת 15.8 חולת פיברומיאלגיה קרוב ל 4 שנים. אובחנתי לפני מספר חודשים. בביקור האחרון אצל הראומטולוג הוא נתן לי כדורי אלטרולט 10מ"ג, שעה לפני השינה כדי להעמיק את השינה. לפני שהתחלתי לקחת את הכדורים אמנם לא הייתי ישנה כ"כ טוב, הייתי עייפה אבל הצלחתי להסתדר רוב הזמן. מאז שהתחלתי לקחת את הכדורים אני עייפה כל היום, גם כשאני הולכת לישון מוקדם יחסית (23:30) אני ישנה עד שעות הצהריים, עם הרבה התעוררויות באמצע (שעון מעורר בניסיון לקום קצת מוקדם יותר, או סתם התעוררות) ואני לא כ"כ שולטת על השעה בה אני מתעוררת (מנוחת צהריים של חצי שעה הופכת במהרה לשעה ויותר..) ובזמן שאני כן ערה אני רוב הזמן עייפה בלי יותר מדי כח לעשות משהו... לילה אחד לא לקחתי את הכדור, לא הצלחתי להרדם עד השעות הקטנות של הלילה והתעוררתי מספר רב יחסית של פעמים במהלך שעות הבוקר המוקדמות. אני עכשיו בתקופת הבגרויות והמבחנים, ואני לא יודעת מה לעשות..קשה לי להתרכז וללמוד כי אני עייפה, רוב היום עובר עליי בשינה, ובשאר הזמן אני עייפה מדי בשביל ללמוד...גם קפה לא מצליח לעורר אותי... מה לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה
06/07/2008 | 02:42 | מאת: יהודה

היי ריקי, בזמנו גם אני לקחתי אלטרולט 300 מ"ג ליום [במשך קרוב לשנה, אמנם לא לפיברומיאלגיה אלא לכאב כרוני], ואני אספר קצת מניסיוני: קודם כל לגבי העייפות אין מה לעשות - ההשפעה של האלטרולט דומה במידה מסויימת לכדורי שינה, ואין מה לעשות זה מצריך יותר שעות שינה. בתקופה שלקחתי כמות כזו של אלטרולט ישנתי תשע וחצי שעות ביום, ואכן קניתי שעון מעורר גדול וחזק במיוחד כדי להתעורר בבוקר. אמנם הכמות שאת לוקחת שונה, וכמובן כל מקרה שונה אבל לדעתי אם אכן מחליטים להשתמש באלטרולט, כדאי להבין שאכן הגוף זקוק ליותר שעות שינה - אגב לדעתי זה דבר מבורך - אני הרגשתי התאוששות יחסית אחרי שישנתי טוב - גם אצלך זה כך? וכיוון שכך כדאי לחשוב אולי אפשר לישון יותר מוקדם כדי שהגוף יקבל את שעות השינה שהוא זקוק להם? אצלי ראיתי שאם אני רוצה לישון מוקדם יותר, אני צריך פשוט לקחת את הכדורים מוקדם יותר. לגבי להפסיק - כמובן כדאי להתייעץ עם רופא, בסך הכל כן כדאי לבדוק האם תרופה יכולה לעזור. בכל מקרה הרבה בהצלחה.

07/07/2008 | 10:29 | מאת:

שלום לך ריקי, אני מאוד מבינה את המצב המתסכל שאת נמצאת בו כי בגלל הבגרויות את צריכה להיות מצד אחד מאוד עירנית ומצד שני, את חייבת לישון בלילות על מנת שתוכלי לתפקד בימים... אז מה עושים? אני הייתי יוצרת קשר עם הרופא שלך ומדברת איתו על זה מכיוון שיש עוד תרופות שאפשר לתת לך שירדימו אותך פחות (למרות שלפעמים צריך כשבוע על מנת להתרגל לתרופה- בתרופות מסוימות יכולה להיות תופעה כמו עייפות אשר חולפת לאחר שמתרגלים לתרופה) ולכן, יש מקום לדעתי להתייעץ עימו ולשתף אותו בדילמה שלך ולראות איך הוא יכול להקל עלייך. מה שבטוח, אסור לך להפסיק את התרופה לבד כי זה יכול לגרום לך לכל מיני תופעות לא נעימות. צריך להתייעץ עם הרופא גם לגבי הפסקה של התרופה. אני מאחלת לך שתצליחי להגיע לאיזון הנכון בין טיפול בכאב ובקושי לישון ומצד שני, שתצליחי להיות עירנית מספיק ביום. מאוד חשוב לנסות להקל על הכאבים בתקופה בו את בעומס ולחץ רב. אני מקווה שהרופא שלך יצליח לעזור לך במציאת איזון זה. אם את צריכה משהו - אנחנו כאן בשבילך. הרבה, הרבה הצלחה עם המבחנים, מנדי