שלום לכולם..!!

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

27/05/2008 | 10:04 | מאת: יריב

מישהו יודע אולי אם יש איזשהוא גוף בישראל,שעוזר לנכים ולאנשים מוגבלויות חדשות למצוא ו/או לסדר עבודה,שעוזר להשתלב (מחדש) בחיי העבודה?? תדה מראשש,ויום טוב :)

27/05/2008 | 16:41 | מאת: דניאלה

יריב שלום רב, אני שמחה על רצונך לנסות ולהשתקם. אין ספק שלמרות המוגבלות והקושי, ההשתלבות בחיים הנורמלים והתקינים, התפקוד כאחד האדם, למרות שפעמים רבות זה בהחלט יכול לדרוש לא מעט, זה צעד ראשון להחלמה גופנית ובוודאי נפשית, ושווה, לפחות לדעתי, את ההשקעה וגם את ההחמרה לפעמים בכאב (כל עוד לוקחים דברים במידה ומתאימים אותם למצב הקיים). אני אישית , לצערי, לא מכירה אף גוף שמסייע לנכים להשתלב במעגל העבודה. להפך, המערכת כיום עוד בנויה לכיוון ההפוך כלומר לדחוק את רגלי הנכים מחוץ למעגל העבודה, כך שבעצם הרי אם אתה עובד- אתה מאבד את זכויותיך מביטוח לאומי למשל. לא רק זאת- מניסיוני- אפילו כשלא מדברים על כסף בביטוח לאומי קשה לקבל הכרה באחוזים שמגיעים לך- למשל עקב ריתוק לכיסא ובעיות אחרות, ואפילו כשהמצב הרפואי ברור לגמרי מול העיניים, רק בגלל הקושי של המערכת לשלב בין איך יכול הליות שאתה חולה כל כך, וסובל כל כך ובכל זאת עובד במישרה מלאה? העיוות משך שנים כה רבות הוא כזה שאם אדם הוא ,נכה" הרי שעליו לשבת בבית ו"לקבץ נדבות" כאילו שלא ניתן לשלב בין מיגבלה לתפוקה, עבודה ויצרנות, וחבל. זה לא שלנו אין חלק בכך, וככל שיותר אנשים עם מוגבלויות ינסו לצאת ולעבוד עם ולמרות מצבם, תהיה מחאה ברגליים שהממסד לא יוכל לה ויהיה מחויב להגיב לה. הלוואי שתמצא דרך שניתן להעזר בה, ואם כן- נשמח כולנו לדעת על כך. גם אם לא, כולי תקווה שזה לא ירפה ידיך ואם בחרת שמעוניין אתה לחזור למעגל העבודה, תעשה זאת בכל דרך, למרות המכשולים הצפויים. דבר נוסף, מעסיקים רבים יכולים שלא לקבל בהבנה מוגבלויות, לא להסכים עם עבודה חלקית, חשש מהפסד ימי עבודה ועוד. כמובן שיש גם אנשים טובים באמצע הדרך וחשוב לזהותם, אך בכל מקרה כדאי להבהיר למעסיק מהן המגבלות, הצרכים, ולהגדיר מערכת יחסים ברורה של ציפיות שלא תהיינה אי הבנות בהמשך. כל טוב והרבה בהצלחה, דניאלה

28/05/2008 | 11:14 | מאת: יריב

דניאלה שלום.! מאוד עצוב לי לקרוא את כל מה שאת כותבת לי,לשמוע שהמערכת דוחקת את רגלי הנכים מלעבוד,ולהתפרנס בכבוד..קשה לי לחיות מביטוח לאומי של 2000 שקל בחודש,אני בחור צעיר ויש עוד המון דברים שאני רוצה "להספיק" לעשות בחיים..!! אני הבנתי שיש דבר כזה שנקרא "שוק העבודה הנתמך" לעומת "שוק העבודה התחרותי" (שהוא,של כלל האוכלוסיה) כל כך קיוויתי לדעת שאולי כן,אני אוכל להשתלב..ואני יודע שהכל עדיין לא "אבוד" אבל במצבי הפיזי/נפשי לא בטוח שאני יעמוד בזה..:( רגע,אז לפי מה שאני מבין,אני לא יכול לעבוד אפילו חצי משרה (שמא זה יפגע לי באחוזי הנכות?) בכל מקרה,אני לא מתכוון להתייאש..לא עכשיו,לא כשכבר החלק הקשה מאחורי..!! נמשיך לנסות ונראה מה כבר יקרה... נ.ב הליריקה בכלל לא עזרה לי..!! לקחתי אותה במינון של 150g X2 ביום..וכלום..!! :( סיפרתי לרופא שלי שקראתי פה (אם אני לא טועה) שמרגישים את השפעת הליריקה רק כאשר מפסיקים למעשה ליטול ממנה.. (בדיוק כמו עם "גבות",אתה תמיד מעריך אותם כשהם אינם..חח) אז החלטנו-הרופא שלי ואני,להפסיק את המינון למשך שבוע,ולראות מה יקרה (שפן נסיונות כבר אמרתי? :) מיום ראשון הפסקתי ליטול את הליריקה,ואתמול הרגשתי שאני כבר מטפס על הקירות מהכאבים..!! מזל שאמא שלי הביאה לי עוד כדורי ליריקה שהרופא שלח לי..:) נ.ב2 תודה על התשובה שלך..:-))