חזרה לפורום-בכר יעקב

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

21/05/2008 | 19:06 | מאת: בכר יעקב

אני לא יודע מה תפקידה של דניאלה אם היא רופאה אז לא מספיקה תשובתה. נתתי המון נתונים לגבי הנימול אבקש להתיחס לזה. שתחכה קצת מרפאת כאב. רופא המשפחה רוצה לשלוח רק עם הכאב בילתי ניסבל ואני מצדיק אותו. במרפאת כאב דוחפים זריקה לעמוד השידרה וזה מפחיד אותי

21/05/2008 | 23:37 | מאת: דניאלה

יעקוב שלום שוב, מה מקצועי לא רלוונטי. זהו פורום של תמיכה ולא יעוץ. איש פה לא חייב לתת תשובה לאף אחד, כך שלפני שמעבירים ביקורת אפשר להודות על הזמן שאדם אחר הקדיש כדי אולי לנסות ולעזור לך. כל אחד זכאי לפנות ולבקש עזרה כמו שכל אחד רשאי לפי ידיעותיו ,ניסיונו ורצונו לייעץ, לתמוך, לשתף בחוויות ובידע. אם בשל ניסיון עבר או רקע מיקצועי ידיעותי עשירות משל מרבית חברי ה"פורום" ואני מוכנה מטוב ליבי,ללא התחשבות לפעמים במצבי אני והרגשתי, לתת מענה, ולתת את התשובה הטובה ביותר לדעתי וכפי יכולתי וידיעותיי, אתה יכול לקבל זאת או שלא, להשתמש בה או שלא,אך לא מקובל עליי שתשפוט או תיתן לי ציונים. חוץ מזה, אם אתה מרוצה מהגישה של רופא המשפחה, אז בבקשה, שיבושם לך, תמשיך ותסבול. אישית, לא אני ולא הגישה המתקדמת כיום, אינם מקבלים מדיניות של "להתמודד" או "לחיות" עם הכאב, וכמו שאתה אומר, להעזר בשרותי המומחים רק אם לא תהיה ברירה. הראייה הכוללת של כאב כתסמונת מבינה שאם נזניח ולא נתייחס לכאב אפילו אם הוא "רק בינוני" בהמשך ההתמודדות תדרוש טיפול מורכב במגוון בעיות, כי לאורך זמן, כשכאב לא מאוזן כיאות, לא ניתן להתעלם מההשלכות הנילוות: שינה לא טובה, עייפות, עצבנות, ירידה באיכות החיים, ירידה בתפקוד, דיכאון וכו'. מתישהו יווצר מעגל שיחמיר עצמו, וחבל. במרפאת כאב פרט לזריקה בגב יש עוד די אפשרויות טיפול, שלא נדבר על כך שלפעמים הזריקה יכולה להיות פיתרון טוב לבעיות מסוימות.אבל אין בכוונתי לעשות כאן מבצע שיכנוע למרפאת כאב. אני את דעתי אמרתי, לא אחת. איש איש בדרכו יבחר, ולוואי ותמצא את הדרך הנכונה לחיים טובים יותר.

23/05/2008 | 19:57 | מאת: שרי

דניאלה כל-כך צודקת. זהו פורום תמיכה וטוב שהוא כזה. לפעמים אני כואבת כל היום ואין לי עם מי לחלוק את שעובר עלי. והכאבים אצלי הם באיזור שלא כל כך נעים לדבר ולספר עליו. ולפעמים אני מרגישה שלאנשים כבר נמאס לשמוע אותי ויש לי הרגשה שחלק מהם חושב " וואלה, כל כך הרבה זמן ולא מצאו שום דבר ממשי אז בטח הכל בראש....". ואז בערב אני גולשת הנה וגם אם לא ממש כותבת ומשתפת אני מרגישה שאני לא לבד ואני שייכת. וזה עוזר. הגישה של רופא המשפחה של יעקב מוכרת לי וצריך להלחם ולא לוותר כדי לקבל הפנייה למרפאת כאב או לרופא כאב. ומאיפה לקחת שכל מה שהם עושים זה זריקות? לא נראה לי. בכל אופן שווה לנסות. שבת שלום.