חזרה לפורום-נושא רגליים

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

15/05/2008 | 07:20 | מאת: בכר יעקב

1.ישלי כל בוקר כאבי רגליים די חזקים כתוצאה מ-3 בלטים בגב תחתון ואני משתמש באתופן או נרוסין ולאחרונה אני מנסה אלגוליזין ובאמצע היום אני לא מתייחס לכאב השאלה איך משפרים את זה?(כי זה יהיה כל החיים) 2.בנוסף לבעייה זו יש לי נימול ב-2 הרגליים כבר כ-10 חודשים. התופעה מתרחשת בהליכה (לאחר ישיבה). כאשר יש עוצמה גבוהה אני עושה הפסקה של 3 דקות וממשיך ללכת. תופעה זו גם בגלל 3 הבלטים בגב תחתון(לאחר בדיקת אי אם ג'י ע"י נוירולוגית) בנוסף עשיתי 8 טיפולי כירופרקטור וזה לא עזר(בדרך רפלקסולוג) בנוסף עשיתי בדיקת דופלר גפיים תחתונות וזה תקין. הנוירולוגית טוענת שזה לא נוירופטי. הטיפול הוא ויטמינים e +b . הנימול מלווה בכאבים חזקים והרגשת שריפה. באתר אחר אמרו שיש תרופה להקלת הנימול,אבל איך קוראים לה? אבקש להתיחס לכל הנתונים ולתת לי עזרה. תודה, יעקב.

15/05/2008 | 18:18 | מאת: דניאלה

בכר יעקוב שלום, ראשית הערה- חשוב להבין שני דברים לגבי בלט דיסק. ראשית העובדה שיש בדימות בלט דיסק אינה מחייבת כהוא זה שלאדם יהיה סבל גופני או כאב. לשליש מהאוכלוסיה הבוגרת אם מבצעים CT ימצאו בלטי דיסק בדרגות חומרה שונות, חלקם עם לחץ אפילו על העצבים, רבים מהם ללא כל תלונות. לחליפין יתכנו אנשים עם סבל בל יתואר המטופלים בתרופות רבות ללא כל הטבה, וללא כל תימוכין לבלט משמעותי. כך שהמתאם בין הצילום למידת הסבל לא תמיד קיים. שנית, גם כאשר יש כאבים בנוכחות מימצאים בצילומים, אין זה מחייב שהכאב יתמיד. לרוב כאבי גב הם התקפיים. אדם עם בלט יכול לחיות איתו "בשלום" חודשים-שנים, ואז נצפית החמרה לא תמיד ברורה סיבתה, שיכולה להימשך לעיתים ימים לעיתים שבועות, לפעמים יותר, אך ברב המיקרים היא תיסוג וההפוגה תחזור. -לגבי התרופות, אין זה המקום להמליץ בו על טיפולים תרופתיים, וזו לא הדרך לקבל טיפול. המלצתי שתפנה למרפאת כאב באיזור מגוריך, באחד מבתי החולים. כך תוכל להיבדק על ידי רופא המומחה בטיפול בבעיות כאב כשלך. תזכה להמלצות לטיפול מותאם- אם תרופתי ואולי גם אחר במידת הצורך. תהיה במעקב מסודר כך שבמידה וטיפול ראשון לא יסייע די תהיה אפשרות להמשך מעקב וטיפול. קיימים מיגוון תרופות וטיפולים לבעיות גב, וחבל שלא תהיה מטופל כיאות אצל מי שיודע לטפל בכך. כל טוב ובהצלחה.

17/05/2008 | 16:57 | מאת: דניאלה

שלום שוב, מבחינתי הכאב ונימול זה היינו אך, אלו מרכיבים שונים של כאב. אני לא מתכוונת לנסות ולאבחן את הסיבות לכאב כי אין בידי את הנתונים המלאים פרט למה שאתה מספר, ועם כל הכבוד זו לא הדרך לביצוע אבחנה ומתן חוות דעת, ןזו גם לא מטרת פורום זה. גם ללא קשר למהי סיבת הכאב, עדיין ההמלצה נשארת אותה המלצה, הכאב לא מטופל ולא מאוזן ולכן השורה התחתונה היא כפי שכתבתי קודם, לפחות לדעתי, כל טוב