אני ממש רוצה לדעת יותר על הפיברומילגיה ועל הליריקה

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

02/05/2008 | 05:20 | מאת: חן יהושע

היי, אני בן 23 ובמהלך הצבא הובחנתי כחולה פיברומילגיה, וטופלתי כשנה בפיזיותרפיה והידרוצרפיה ואינספור כדורים שהשפיעו חלקם לטובה וחלקם לרעה..... המצב בהחלט השתפר בסופו של דבר, חלק מזה בגלל הכוח רצון שלי והעובדה שהמשכתי ועשיתי ספורט וחייתי חיים מלאים.. עכשיו אני בארה"ב מטייל ומסתובב המון וחזרו לי כאבים, ודי דאגתי כי גם רעדו לי הכפות ידיים דבר שלא היה עד עכשיו. הנוירולוג פה נתן לי את הליריקה ודי בקלות וכמות גדולה אפילו. ורציתי לברר עליה קצת כי גם ראיתי פרסומות שלה בטלפון ואז מצאתי אתכם פה.... נראה שאתם בקיאים בה על בוריה, אם תוכלו טיפה להסביר לי ולהגיד לי האם היא באמת עוזרת, כי אני כבר די התייאשתי (על אף גילי)..... תודה רבה!

02/05/2008 | 15:39 | מאת: יהודה

היי חן, אני גם בן 23, ויש לי שמונה וחצי שנים כאבים מפוזרים בכל הגוף. כיום אני לוקח כ150 מ"ג ליריקה שזה מינון נמוך יחסית, ולמרות זאת אני כבר מזהה השפעה חיובית.בקרוב אני אעלה במינון. רציתי להגיד לך מהניסיון שלי שיש הרבה יכולת (כמובן תלוי במצב) להשפיע על הכאב, או לצמצם את ההשפעה שלו על החיים - נראה לי דווקא בגיל צעיר יחסית אפשר לשנות הרגלים וללמוד איך להסתדר עם כאב בצורה יעילה יותר (אפשר כמובן בכל גיל, אבל נראה לי בגיל צעיר יש קצת יותר אנרגיה יחסית בשביל זה). גם אני מחזיק מלעשות ספורט ולהעסיק את הראש בדברים חשובים חוץ מהכאב, אז שיהיה הרבה בהצלחה עם התרופות ובכלל!!

03/05/2008 | 10:26 | מאת: דניאלה

שלום רב, אין ספק שבכל מצב של כאב כרוני, אבל בפיברומיאלגיה בפרט, הדרך לשיקום והחלמה היא בשילוב של טיפול תרופתי, פיזיותרפיה, וניסיון של הסתגלות להתאמה של חיים רגילים ככל הניתן, אם כי יש לזכור שלא למתוח לעיתים את היריעה יותר מכפי הרצוי, שכן אם בתקופות הטובות מגזימים ומנסים להכיל את כל מה שפיספסנו בימים הקשים, מהר מידי, ויותר מידי, עשויים לשלם על כך מחיר, וחבל על העבודה שנעשתה. כמו שאומר גם יהודה ניתן בהחלט להשפיע על הכאב, על המשמעות שלו בחיים ועל העוצמה, (שזה כרוך בתהליך של קבלת הכאב ולימוד שיטות למניפולציה שלו אם בהיפנוזה,דימיון או אחרות ),ואין זה בהכרח זהה להתמודדות בכח רצון של לעשות הכל עם הכאב ולמרות הכאב, אם כי לפעמים , ובלית ברירה ,השניים שלובים זה בזה. לגבי הליריקה, אין ספק שהמענה היחידי לגבי האם התרופה עובדת, יכול להינתן על ידך, כמו בתרופות אחרות שאתה ניסית וחלקן עזרו ואחרות לא, גם כאן, אין ערבויות. הליריקה היא תרופה שרשומה לכאב עיצבי. כיום הכאב בפיברומיאלגיה נחשב לכאב מהסוג הזה, וככזה התרופה ניתנת במצבים הללו גם כן. כמו בכל טיפול, יש אנשים שיפיקו תועלת רבה מהטיפול, אחרים מעטה ואחרים כלל לא. ולכן היחיד שיוכל לשפוט על עצמך הוא אתה, כי מאחרים, תוכל לשמוע חוויות חיוביות ושליליות ככל קשת היריעה. עקרונית המינון המירבי הוא 600 מג' ליום. השפעה אמורה להתחיל להיצפות תוך כ- 10 ימים. תופעות הלוואי העיקריות הן תשישות/ישנוניות, כאבי ראש ובצקות ברגליים. כל טוב ובהצלחה.